„Hogy Melbourne-ben küzdhetünk-e majd a dobogóért? Most azt mondanám, hogy nem” – mondta a Ferrari hivatalos oldalán a technikai főnök, Pat Fry.
„Csalódtunk a teszteken a teljesítményt illetően, azt hiszem, még nagy munka vár ránk. A kipufogóval kapcsolatos múlt heti döntésünk egyértelmű visszalépést jelentett a fejlesztést illetően. Hogy mennyit? Nehéz lenne megmondani. A teszteken csak tippelhetünk, nem tudni, ki mennyi üzemanyaggal megy, csak Melbourne-ben derül majd ki, hogy nagyon csalódottak leszünk vagy csak kicsit, hogy mennyire messze vagyunk az élmezőnytől és hogy mekkora lemaradást kell behoznunk.”
„Javítanunk kell a leszorítóerőn, de jól tudjuk, hogy a fejlesztési tempó nagyjából mindenkinél ugyanolyan. Melbourne-re lesz pár újításunk, alapvetően igyekszünk hozzáigazítani az autót a kipufogóbeállításhoz, legalábbis az első négy futamra.”
Fry még a kvalifikációs továbbjutással kapcsolatban sem zárja ki a kellemetlen meglepetéseket:
„Azt hiszem, tényleg más forgatókönyv lehet, mint tavaly, a teljesítménykülönbségek csökkentek, szóval nem lehetünk biztosak abban, hogy a keményebb gumin simán túljutunk a Q1-en és ugyanez igaz a Q2-re is – de majd meglátjuk Ausztráliában.”
A Ferrari egyébként a hétvégére eltiltotta a pilótáit a sajtótól, de Fernando Alosno szombaton azért mégis megszólalt, a spanyol AS-nek hasonlóan borús kicsengésű nyilatkozatot adott, mint Pat Fry.
„Az első pár futamon küszködni fogunk, még nem vagyunk 100 százalékosak. Azért jó formában vagyunk, még ha nagyon sok mindenen javítanunk is kell még. Lassan vége a tesztelésnek, számot kell vetni azzal, hol is állunk. Van még dolgunk, de összeszorítjuk a fogunkat és lépésről lépésre javítunk majd.”