Ehhez képest ragyogó lett a vasárnap, legalábbis Alonso szempontjából, hiszen a McLarenek és a Red Bullok mögött ötödikként ért célba.
„Jó futam volt, több pontot szereztünk, mint vártuk. Ebben a tekintetben nagyon elégedett vagyok, hiszen a Red Bullok és a McLarenek mögé jutottam úgy, hogy a 12. helyről indultam. Ezt senki nem gondolta volna előre. Jobb, mint vártuk. A rajttól kezdve minden jól ment, a stratégia tökéletes volt. Az első kiállásnál megelőztük a Mercedest és majdnem Vettel elé kerültem. A második kiállásnál fogtuk Rosberget, az is jól kijött. Webber az biztonsági autó miatt elém került, de az is inkább a szerencséjén múlott” – mesélte a kétszeres bajnok.
„A végén Pastor (Maldonado) már jóval gyorsabb volt nálam, nehezen tudtam védeni a pozíciómat. Sajnáltam, amikor a tükörben láttam, hogy kiesett, mert megérdemelte volna az 5-6. helyet, de azért meg is könnyebbültem.”
Az Alonso által elért 5. helyért 10 pont jár, ami igen sokat ér a spanyol szerint:
„Kétségtelen, hogy jelenleg nem küzdhetünk a győzelemért. Nem tagadhatjuk, hogy tegnap nem voltunk ott a Q3-ban és ma is messze voltunk a legjobbaktól, szóval nehéz a bajnokság. De ma több pontot mentettünk, mint reméltük. Csak hármat-ötöt vesztettünk a favoritokhoz képest, Buttonnal szemben egy kicsit többet, de talán nem fog senki egyedül dominálni, senki nem húz ki olyan előnyt, mint tavaly Vettel. Ez kedvezhet számunkra.”
„De javulnunk is kell, tizedről tizedre. Idén 12 autó lehet egy másodpercen belül, két-háromtized javulás sokkal többet jelent most, mint korábban. Ez a célunk Malajziára és Kínára!”
Míg Alonso kiválóan szerepelt, Felipe Massa számára a kvalifikáció után a futam is rémálom volt. A brazil végig küszködött, a Bruno Sennával történt ütközése utáni kiállás már-már megváltás volt számára.
„Igazán pocsék hétvége volt ez számomra. Már tegnap is szenvedtem az autó rossz egyensúlya miatt, ma pedig talán még rosszabb volt, már pár kör után küszködtem a gumikkal. A rajtom jó volt, hoztam pár helyet, reméltem, hogy pontot szerezhetek. Megpróbáltuk előbbre húzni az első kiállást, de a második szett lágy gumin ugyanaz volt a baj, sokkal jobban kopott, mint másoknál, csúszkált az autóm. Pedig nem mondhatnám, hogy agresszíven vezettem, igyekeztem kímélni a gumikat, de semmit sem ért. Még a közepes keverékkel sem volt változás. Rá kell jönnünk, hogy miért nem tudtuk hozni a megfelelő balanszot, ami például a barcelonai teszten megvolt.”