Az FIA elutasította a két istálló kifogásait: a szövetség szerint a Mercedes nem vétett a szabályok ellen azzal, hogy a DRS aktiválásakor hátsó szárnyán egy nyílás is fedetlenné válik, növelve az egyenesekben elérhető végsebességet. A Lotus és a Red Bull értelmezésében a rendszer pilóta által aktivált aerodinamikai eszköznek számít, az FIA szerint nem.
Csütörtökön az összes csapat részvételével tartott egyeztetésen került szóba a Mercedes megoldása Szepangban, az FIA azonban nem változtatott korábbi álláspontján. A szövetség szerint a rendszer passzívnak számít, így szabályos.
„Nagyjából úgy működik, hogy a DRS aktiválásakor bizonyos légcsatornán is áramoltatnak levegőt. Ennél többet nem mondhatok, de teljesen passzív rendszerről van szó. Nincsenek mozgó alkatrészek, nincs köze a felfüggesztéshez, a kormányhoz, semmihez. Szerintem nem ütközik szabályba” – mondta Charlie Whiting versenyigazgató Melbourne-ben és álláspontján nem változtatott az elmúlt napokban.
A Lotus és a Red Bull előtt most két lehetőség áll: tiltakozása jeléül megóvhatja a Maláj Nagydíj végeredményét, vagy az FIA hivatalos állásfoglalása alapján elkészíti saját megoldását.