Nehéz körülmények között kezdődött a verseny, az eső szemerkélt, a pálya egyes részein még szárazabb volt az aszfalt, másutt már igen vizes volt. A rajthoz mindenki átmeneti esőgumit választott, de így is többen csúszkáltak, Michael Schumacher meg is pördült.
A két McLaren jól elment a startnál, de mögöttük a szépen előrelépő Romain Grosjean és Schumacher összeakadt, hátraestek. A második körre Lewis Hamilton, Jenson Button, Mark Webber, Sebastian Vettel, Fernando Alonso, Nico Rosberg, Pastor Maldonado, Kimi Räikkönen, Kobajasi Kamui és Felipe Massa sorakozott a pontszerző helyeken.
A sauberes Sergio Perez és a Force Indiá-s Paul di Resta már a 3. körre, Massa a negyedikre extrém esőgumira váltott, ugyanis a hátsó és a célegyenes környékén egyre erősebben esett. Grosjean szenvedései tovább folytatódtak, a 4. körben a kavicságyban landolt, Melbourne után Sepangban is kiesett.
Az 5. körtől az élmezőny tagjai is sorra kimentek extrém esőgumikért, Button, Alonso, Hamilton, Webber, Vettel, Rosberg, Schumacher, Räikkönen is kint járt.
Perez a korai cserével sokat nyert, a két mclarenes mögött a 3. helyre került, küszködött, de jól járt, mert az egyre extrémebb körülmények miatt a 7. körre beküldték a biztonsági autót – a pálya versenyzésre teljesen alkalmatlan volt, a pilóták sorra csúsztak meg, hagyták el a pályát.
A safety car mögött Hamilton, Button, Perez, Webber, Alonso, Vettel, Jean-Eric Vergne, Massa, Rosberg és a hihetetlen körülményekhez illően a HRT-s Narain Karthikeyan állt a pontszerző helyeken.
A 9. kör végén a versenyt fel is függesztették, ugyanis nem sok értelme lett volna a biztonsági autó mögötti körözésnek. A mezőny felsorakozott a rajtrácsra, előkerültek az esernyők és a sátrak.
Miután az eső csendesedett, a versenyt helyi idő szerint 17.15-kor – nekünk 11.15 – indították újra. A start a biztonsági autó mögött, kötelezően extrém esőgumikon zajlott. A safety car négy kör után távozott, a valódi verseny a 14. körben indult.
Nagyon sokan azonban nem is kezdték meg a kört, hanem azonnal a bokszba hajtottak, hogy átmeneti esőgumira váltsanak, majd amint körbeértek, egy újabb hullám érkezett.
Sergio Perez átvette a vezetést, míg a cseréken sokat bukott a beragadó Hamilton, mert Alonso és Button is elé került. Button egy körrel később járt rosszul, hátulról érintette Karthikeyan HRT-jét, megsérült az első szárnya, újra ki kellett mennie, a mezőny végébe esett vissza.
Miután az élmezőnyben mindenki letudta a gumicserét, az élen Alonso állt, mögötte Perez, Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Webber, Massa, di Resta és Vergne állt a pontszerző helyeken.
Pozíciócsere a 23. kör kezdetén történt, Vettel vette el a 4. helyet a jóval lassabb Rosbergtől, akire aztán Räikkönen is felzárkózott, a finn a következő körben végre is hajtotta ugyanazt a manővert, majd Mark Webber is támadni kezdte a németet, sikerrel. Az élen közben Alonso és Perez is szárnyalt, míg Hamilton fokozatosan lemaradt tőlük.
A csapat Massát is Rosberg után küldte, de amint ezt hallotta a brazil, kanyart rontott, di Resta és Vergne is megelőzte, egy kör alatt két pozíciót bukott, utána ki is ment inkább a bokszba.
A 33-35. körre már egészen felszáradt a versenyív, elkeltek volna a száraz gumik is, de közben újabb esőt jósoltak, így mindenki kivárt, próbálta még dajkálni az intermediate-eket. A kérdés az volt, ki mer kockáztatni és vajon nyer vagy bukik-e majd vele.
A 34-35. körben Button, Massa és a mögöttük ugrásra készen váró Ricciardo csatázott, a mezőny végéből feltörekvő mclarenes meg is előzte az egyre pocsékabb helyzetbe kerülő brazilt, akit egy körrel később az ausztrál is maga mögött hagyott. Massa ezután a caterhames Petrovval birkózott.
Elöl közben Perez zárkózott fel Alonsóra, a sauberes néhány kör alatt felére, majd harmadára csökkentette korábbi hátrányát. Massa teljesítményét látva nyugodtan mondhatjuk, hogy a spanyolt leendő ferraris csapattársa üldözte.
A gumiváltás terén végül a Toro Rosso vállalta elsőként a rizikót, Daniel Ricciardo a 39. közben váltott a közepes keverékű száraz slickre. Az ausztrál után Massa, Webber, Button, Vettel, Räikkönen és végül Alonso is bevállalta a cserét.
Perez a 41. körben még kitartott, de ő sem várt tovább, a 42. körre feltette a szárazat, de ő a közepes helyett a kemény keveréket választotta. Sikerült a második helyre visszaérnie, sőt hihetetlen tempóban kezdett újra Alonsóra zárkózni.
A címvédő Vettel futamának a 48. körben lőttek, amikor Karthikeyan lekörözése közben megcsípte a HRT első szárnyát, és bal hátsó defektet kapott. A bokszkiállás után a 12. helyre ért vissza. A Red Bull kibukásával Räikkönen az 5., Bruno Senna a 6. helyre lépett előre és ugyanekkor a másik williamses, Pastor Maldonado is pontot érő helyre lépett.
Perez esetleges győzelmi esélyei az 51. körben úsztak el, amikor a 14. kanyarban a vizes rázókövön megcsúszott, megjárta a bukóteret, hajszálon múlott, hogy nem a kavicságyban kötött ki. Az incidens miatt a mexikói leszakadt Alonsóról.
A Williamsnél újra az utolsó pillanatban ütött be a ménkű, Maldonado motorhiba miatt két körrel a vége előtt állt ki a 10. helyről. Az utolsó pontszerző helyet Schumacher örökölte.
Vettellel még variált a Red Bull az utolsó körön, előbb kiszállásra utasították, majd maradásra, végül leállást kértek tőle, de ő bevitte az autót.
A Maláj Nagydíj végeredményére valószínűleg senki nem fogadott volna: Alonso a pocsék Ferrarival nyert és ezzel a pontversenyben is az élre állt, mögötte a fiatal Perez ért be – a BMW-s éveket nem számítva a Sauber 2003-ban volt utoljára dobogós -, míg a pole-ból kezdő Hamilton ért célba harmadikként.
A további pontszerző helyeken sem végig a szokásos nevek sorakoztak: Webber, Räikkönen, mögöttük a kiváló 6. helyet hozó Senna, majd a két Force India fogta közre a Toro Rossó-s Vergne-t, Schumacher pedig egy pontot hozott a 10. hellyel.
Maláj Nagydíj, Sepang, 2012.03.25.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Fernando Alonso
- Scuderia Ferrari
- 2:44:51,812
- 56
- 2
- Sergio Perez
- Sauber
- + 2.263
- 56
- 3
- Lewis Hamilton
- Vodafone McLaren Mercedes
- + 14.591
- 56
- 4
- Mark Webber
- Red Bull Racing
- + 17.688
- 56
- 5
- Kimi Räikkönen
- Lotus F1 Team
- + 29.456
- 56
- 6
- Bruno Senna
- Williams F1 Team
- + 37.667
- 56
- 7
- Paul di Resta
- Sahara Force India
- + 44.412
- 56
- 8
- Jean Eric Vergne
- Scuderia Toro Rosso
- + 46.985
- 56
- 9
- Nico Hülkenberg
- Sahara Force India
- + 47.892
- 56
- 10
- Michael Schumacher
- Mercedes AMG Petronas
- + 49.996
- 56
- 11
- Sebastian Vettel
- Red Bull Racing
- + 1:15.527
- 56
- 12
- Daniel Ricciardo
- Scuderia Toro Rosso
- + 1:16.800
- 56
- 13
- Nico Rosberg
- Mercedes AMG Petronas
- + 1:18.500
- 56
- 14
- Jenson Button
- Vodafone McLaren Mercedes
- + 1:19.700
- 56
- 15
- Felipe Massa
- Scuderia Ferrari
- + 1:39.300
- 56
- 16
- Vitalij Petrov
- Caterham F1 Team
- + 1 kör
- 55
- 17
- Timo Glock
- Marussia F1 Team
- + 1 kör
- 55
- 18
- Heikki Kovalainen
- Caterham F1 Team
- + 1 kör
- 55
- 19
- Pastor Maldonado
- Williams F1 Team
- + 2 kör
- 54
- 20
- Charles Pic
- Marussia F1 Team
- + 2 kör
- 54
- 21
- Narain Karthikeyan
- HRT F1 Team
- + 2 kör
- 54
- 22
- Pedro de la Rosa
- HRT F1 Team
- + 2 kör
- 54
- 23
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- kiesett
- 47
- 24
- Romain Grosjean
- Lotus F1 Team
- kiesett
- 4
- Legjobb kör: 1:40,722 Kimi Räikkönen