A Mercedesről már a téli tesztek előtt úgy hírlett, hogy új autójukon, a W03-ason valami különleges újítást valósítanak meg.

Az első hírek az ún. W-csatornáról szóltak, amely az elméletek szerint az orron keresztül az első szárnyra vezeti a levegőt, ezzel növelve a sebességet és/vagy stabilitást, majd később képbe került az ún. szuper-DRS, amely a nyitható hátsó szárny hatását „turbózza” fel a 2010-es F-csatornákhoz hasonló megoldással. Vannak olyan feltételezések is, amelyek szerint a két rendszer összefügg, pontosabban csak egy rendszer. Egyelőre csak a mercisek és az FIA illetékesei tudnak biztosat, maga Schumacher pedig Melbourne-ben igyekezett, hogy ez így is maradhasson.

A német a szombati, harmadik szabadedzésen tette ki az autót a kavicságyba, de ahelyett kismotorra pattant volna, hogy visszamenjen a bokszba, végig ott maradt az autója trélerre pakolásánál, ha kellett, maga is tologatta-nyomogatta a Mercedest, mindent megtett, hogy a „kotnyeles” fotósok ne tudjanak képet készíteni az első szárny és az autó aljáról. Néha el is hessegette őket, ha túl közel kerültek. Íme a schumacheri elhivatottság.   

Tegyük hozzá, a hétszeres bajnok azért nem tudott tökéletes munkát végezni, például itt egy kép, amely azért átcsúszott Schumi „szűrőjén”.

Schumacher, a kémelhárító autómentő