A Maláj Nagydíj minden évben az egyik legnagyobb kihívás az F1-esek számára. A hőség, az extrém magas páratartalom, a rendszeres felhőszakadások mind-mind próbára tesznek mindenkit, a sepangi pálya durva aszfaltja és a hosszú egyenesek után következő hajtűk, valamint a nagy sebességű kanyarok a gumiknak is feladják a leckét.

A versenyre a Pirelli a legkeményebb (ezüstszürke) és a Melbourne-ben már használ közepes (fehér) keverékeit viszi, hogy bírják a gyűrődést. Érdemes azonban megjegyezni, hogy az olasz gyártó idén lágyított a keverékein, az idei kemény közelebb esik a tavalyi közepeshez, azonban ennél tartósabb abroncsok nincsenek a kínálatban.

A fentiek számos bokszkiállás lehet majd a futamon, száraz körülmények között 3-4 kerékcsere várható vasárnap délután.

„Malajzia a szezon egyik legnagyobb kihívása a pálya és a környezet jellege miatt. A pálya hőmérséklete 50 fok lehet, míg a keverékek közti teljesítménykülönbség hasonlóan alakulhat majd, mint Ausztráliában, a cél, hogy ez egy másodperc alatt legyen körönként” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.

„Malajzia kedvez az előzéseknek és ehhez illenek a P Zero abroncsok is, amelyek a betervezett kopással szintén ugyanezt segítik. A gumistratégia nagyon fontos lesz, az etapok elején nagyon vigyázni kell majd az abroncsokra. Tavaly az utolsó körig folyt a csata a dobogós helyekért, az idei gumikkal pedig egyértelműen a még élesebb versenyt és az előzéséket akarjuk segíteni” – tette hozzá.