A kommünikében az okot nem nevezték meg, de a találgatások természetesen azonnal megindultak – a spekulációk többsége Bernie Ecclestone kezét látja a háttérben.
A Williamshez 2006b végén érkezett Parrt a paddock legintelligensebb szereplői között tartják számon a bennfentesek, méghozzá olyan embernek, aki nem félt ellenkezni Ecclestone-nal sem, a színfalak mögött állítólag többször, és néhányszor nyilvánosan, interjúkban is elmondta, hogy nem ért egyet az F1 urának a jövőt illető elképzeléseivel, azaz régóta a kisember begyében volt.
A bukás vagy buktatás időpontját a Forma-1-et keretbe foglaló szerződés, az ún. Concorde Agreement 2013-tól érvényes új verziójának előkészítése magyarázhatja: Ecclestone a hétvégén bejelentette, hogy a „csapatok többségével” megegyezésre jutott, azonban a jelentősebb nevek közül a Mercedes mellett a Williams is hiányzik.
Az egyik felvetés szerint Ecclestone egyszerűen nem volt hajlandó tárgyalni Parr-ral, aki semmiképp sem fogadta volna el az F1 ura által tett ajánlatot, így az elnök-vezérigazgató maga távozott. Mások egy lépéssel bonyolultabb folyamatot feltételeznek: a régóta Ecclestone-szövetségesnek számító Sir Frank maga döntött úgy, hogy a Concorde-tárgyalások, így a csapat jövője fontosabb, mint Parr személye, ezért a szimpátiáját félretéve ő kérte távozásra az emberét.
Ecclestone nem olyan régen nyilvánosan is utalt arra, hogy nem tetszik neki a Williams vezetése, azt mondta, a csapatot felülről és nem a középvezetés szintjén kellene megreformálni. A kisember hozzátette, hogy ő nagyobb szerepet szánna a kisebbségi résztulajdonosnak, az osztrák Toto Wolffnak.
Még egy csavart is el lehet képzelni a történetben, a végtelenül dörzsölt és kíméletlen hatalmi játékos Ecclestone akár két legyet is üthet egy csapásra úgy, hogy előbb a Williamsnél megbuktatta a kellemetlen ellenfélnek bizonyuló Parrt, de a képességeit elismerve az F1 irányításában később szerepet szán neki, beemelheti a FOM-ba maga mellé.
A korábban lehetséges Ecclestone-utódként emlegetett David Campbell alig egyéves munkaviszony után távozott a cégtől, így akár hely is akadhat egy olyan, az F1-et jól ismerő, de elsősorban üzleti szemléletű szakembernek, mint Parr.