A melbourne-i hétvége egyik legnagyobb kérdése az volt, hogy lesz-e óvás a végeredmény ellen. Ezt a lépést a Lotus és a Red Bull is fontolgatta a Mercedes GP miatt, amely trükkös hátsó szárnyat tervezett erre az évre. Végül egyik istálló sem óvott, de a Red Bull és a Lotus is végleges választ vár a héten a rendszer szabályosságával kapcsolatban.
Mindkét alakulat zárt ajtók mögött próbálja rendezni az ügyet, képviselői találkozót kértek Melbourne-ben Charlie Whiting versenyigazgatótól. A megbeszéléseken kifejtették, hogy meglátásuk szerint a rendszer ellentétes a szabálykönyv azon pontjával, amely tiltja a pilóták által aktivált aerodinamikai eszközök használatát.
A Mercedes megoldásának lényege, hogy a hátsó szárny véglapjának belső oldalán van egy lyuk. Ez inaktív DRS esetén „láthatatlan”, a szárny nyitott állapotában azonban a lyukon keresztül is áramlik a levegő. Ez egészen az első szárnyig jut, majd az elem alsó részén vágott nyílásokon távozik, növelve az egyenesekben elérhető végsebességet.
„Továbbra is egyeztetünk Charlie-val” – nyilatkozta Eric Boullier, a Lotus csapatfőnöke. „Ausztráliában nem tettünk semmit, de pontosan meg akarjuk ismerni a helyzetet. Őszintén szólva helytelen lett volna megóvni a verseny végeredményét, a terv az, hogy ezen a héten még várunk. Meglátjuk, mi történik.”
Christian Horner, a Red Bull vezetője szerint többféle értelmezés létezik a Mercedes megoldásával kapcsolatban. „A Charlie-val folytatott megbeszélések után úgy döntöttünk, nem tiltakozunk” – mondta Horner. „Világos értelmezést akarunk, mert azzal nehezen lehetne vitatkozni, hogy a rendszer működését a pilóta is befolyásolja.”
„Gombnyomásra válik fedetlenné a lyuk, vagyis ez egy pilóta által aktivált rendszer, ami ütközést jelent a jelenlegi szabályokkal. Szerintem sok vita lesz erről a következő öt napban.” Horner szerint ha az FIA azt mondja, a rendszer szabályos, az valószínűleg oda vezet, hogy a riválisoknak költséges fejlesztésekkel le kell gyártaniuk a saját verziójukat.
„Ez egy okos rendszer és le a kalappal előttük, hogy megcsinálták, de a legfontosabb kérdés számunkra, hogy szabályos? Az a bosszantó, hogy az ilyen rendszerek használatát a következő évre biztosan betiltják, de addig mindenkinek reagálnia kell és le kell másolnia az ötletet. Elkerülhetetlen, hogy erre jelentős összegeket költsünk. Ez egy olyan fejlesztés, amely az élcsapatok számára vállalható, a kisebbeknek viszont túl drága lehet.”