A 2012-es szezonra a Mercedes AMG egy egyedi aerodinamikai megoldással, a paddockban szuper-DRS-nek keresztelt újítással állt elő. A rendszer tökéletesen pontos működése nem ismert, de a lényege az, hogy a DRS aktiválásakor a légellenállást tovább csökkenti egy a 2010-ben használt F-csatornákhoz hasonló megoldás.

A riválisok a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabályosnak nyilvánította az ún. szuper-DRS-t, de a riválisok akkor és a következő hétvégén, Malajziában is kifogásolták ezt, az FIA-s Charlie Whiting álláspontja nem nyugtatta meg őket. A fő támadó a Lotus és a Red Bull, míg a Mercedes motorjait használó McLaren egyelőre igyekszik távol maradni a vitától.

„Áttételesen aktiválódik, de egyértelműen a pilóta működteti” – hozta fel a fő kifogást a Lotus technikai főnöke James Allison. „A Mercedes nem talált fel semmi újat, a lehetőség mindig is megvolt, de mindenki más úgy tudta, hogy ez szabálytalan. Ha ezt szabad, akkor mindenki beveti majd, de nem lesz megállás, nagyon-nagyon sok dolog jöhet még” – mondta a Motor Sportnak adott interjújában.

A Red Bull főnöke, Christian Horner hangsúlyozta, hogy a jövő hétvégén Sanghajban újabb kört futnak majd a Mercedes ügyében, és reményét fejezte ki, hogy Whiting a Kínai Nagydíjon végleg tisztázza a szuper-DRS kérdését.

„Az FIA műszaki főmegbízottja, Charlie Whiting mindent tekintetbe vett, a sepangi hétvégén több megbeszélést is tartottunk vele. Szerintem még gondolkodni akar egy kicsit rajta, és természetesen tiszteletben is tartjuk majd, amikor tisztázza az álláspontját Kínában. Vagy elfogadásra kerül (a szuper-DRS) és akkor megnézzük, hogy a saját autónkra is felkerül-e, vagy lehetőségünk lesz – ahogy bármelyik csapatnak – óvni is, ha nem értünk majd egyet Charlie értelmezésével.”

Horner hozzátette, hogy a Kínai Nagydíj előtt azonban semmiképp nem kezdenek dolgozni egy saját verzión:

„Ahogy minden ilyen eszköznél, itt is az a kérdés, hogy mennyire működik az egész autót tekintve. Természetesen biztos vagyok benne, hogy legalábbis az élcsapatok mérnökei már mind megvizsgálták, hogyan lehetne integrálni az autóba, de mielőtt nekiállnánk a gyártásnak, mielőtt erre költenénk, fontos tudni, hogy igen, valóban szabályos lesz az idény további részében.”

Az ellenfelek támadásait ugyan nem vette túl jó néven a Mercedes csapatfőnök, Ross Brawn, aki Malajziában arról beszélt, hogy a szombaton, vasárnap meglebegtetett óvási szándékok elrontják a versenyhétvégék hangulatát, de a Mercedes motorsportfőnöke, Norbert Haug nemrég azt mondta, hogy a riválisok fúrása is az F1-hez tartozik, nem veszik túlságosan magukra.