F1: A Mercedesnél a kiszállás a téma 1
A Mercedes – pontosabban anyacége, a Daimler – 2009 végén vásárolta meg az abban az évben mindkét bajnoki címet bezsebelő Brawn GP-t, hogy saját gyári csapattal vegyen részt a Forma-1-ben.

Az F1-be való beszállást az ezzel járó költségek miatt már akkor érték belső kritikák, a csapat pedig 2010-ben, 2011-ben és eddig az idei évben sem tudta megfelelő eredményekkel igazolni a „kaland” értelmét, az ezüst nyilak mindössze két dobogós helyezést hoztak, idén mindössze egyetlen ponttal, csak a három kiscsapatot megelőzve áll az alakulat.

A német Die Presse tudósítása szerint a Daimlernél egyre nagyobb az elégedetlenség, egy tulajdonosi közgyűlésen az egyik részvényes, Union Investment képviselője felrótta, hogy a Mercedes az elmúlt „elveszett évtizedben” az Audi és a BMW mögé csúszott a német prémiummárkák sorában, így a Forma-1-es szereplés felesleges rongyrázás.

„A Mercedes többé már nem az abszolút mérce a prémiumszegmensben” – mondta Ingo Speich, akii ezután a BMW 2009-es példáját felemlegetve a Forma-1-ből való kiszállást javasolta.

A tudósítás szerint Speich felszólalása tapsot kapott a közgyűlésen.

A Mercedes F1-es ügyét az sem segíti, hogy míg a Ferrari, a Red Bull és a McLaren már bebiztosította a jövőjét, ők nem tudnak megegyezni az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-nal a sportot keretbe fogó szerződés, az ún. Concorde Agreement új, 2013-tól 2020-ig érvényes változatáról.