Az első generációs ABA egy veszélyesen lassan haladó jármű észlelésekor egyre figyelemfelkeltőbb figyelmeztetések sorozatát küldte a buszvezetőnek, majd ha az semmilyen módon sem reagált ezekre a jelzésekre, a rendszer teljes fékhatást vezérelt a kerekekre, hogy segítse elkerülni a várható ütközést. Eddig tehát csupán vészhelyzeti megállást tudott előidézni az ABA védelmi rendszere, mostantól azonban finomabb lassítást is képes alkalmazni, egy olyan veszélyesen közeledő, egyhelyben álló akadály észlelése esetén, mint amilyen egy autópályán veszteglő kocsisor.
A második generációs ABA radarja 25 centimétertől 200 méterig pásztázza az autóbusz előtti sávot, ahol folyamatosan figyeli a különböző sebességű járműveket és álló akadályokat. Az ABA 2 figyelmeztetési stratégiáját úgy alakították ki, hogy mindvégig meghagyja a járművezetőnek a beavatkozás lehetőségét. A fékezés megkezdésekor a rendszer a teljes fékhatás 30 %-át aktiválja, ezzel időt biztosítva a vezetőnek, hogy megtegye a szükséges intézkedéseket a baleset elkerülésére. A Mercedes mérnökei igyekeztek úgy kialakítani a radarfejet, hogy az szintem minden időjárási és látási körülmények között tökéletesen és pontosan működjön az autóbusz teljes sebességtartományában, azaz az egész lassú haladástól a 100 km/h-ban korlátozott autópályamenetig.
Az ABA 2, az előző generációhoz hasonlóan nem képes megakadályozni a baleseteket, de az automatikus fékezéssel jelentősen csökkentheti az ütközésekből származó károkat. Bizonyos országokban az aktív fékasszisztenssel, a sávtartó automatikával és a távolságtartó tempomattal szerelt Mercedes-Benz autóbuszok biztosítására tíz százalék díjkedvezmény is kapható a biztosítóktól.