Fátyolos, szmogos, de száraz időben rajtolt a 2012-es Kínai Nagydíj Sanghajban, ahol a fő kérdés az volt, hogy a teljes első rajtsort megszerző Mercedes AMG meg tudja-e szerezni első újkori futamgyőzelmét.
A rajtnál Nico Rosberg és Michael Schumacher simán fogta az első két helyet, Jenson Button előrelépett a 4. helyre, Kimi Räikkönen elé, miközben Kobajasi Kamui sokat veszített, a 6. helyre csúszott vissza. Sebastian Vettel is gyengén startolt, a 11.-ről a 14. helyre csúszott.
Az első kör végén a pontszerzők sorrendje Rosberg, Schumacher, Button, Räikkönen, Hamilton, Sergio Perez, Kobajasi, Fernando Alonso, Mark Webber és Felipe Massa volt.
Az első kerékcserét Webber hajtotta végre a 7. kör kezdetén, kivették Alonso mögül, lágyról közepes keverékre váltott. A még sűrű mezőnyben csak a 20. helyre tért vissza, de aztán gyors köröket tudott hozni.
Ekkorra Rosberg már jól elhúzott, de mögötte Schumacher, Button, Räikkönen, Hamilton és Perez szorosan követte egymást, DRS-távolságon belül haladt.
Kobajasi és Vettel a 10. körben ment ki a bokszba új, közepes keverékű abroncsokért, Räikkönen és Hamilton utánuk járt kint. A McLaren gyorsabb bokszmunkája miatt Hamilton a finn elé került, akit a pályára visszatéréskor még Webber is maga mögé utasított. A 2007-es bajnok két helyet bukott.
Michael Schumacher balszerencséje folytatódott, a 13. körben végrehajtott kerékcseréje után egy kört sem tett meg, rosszul rögzített kerék miatt ki kellett állnia. Csapattársa, Rosberg a 14. körben ment ki a bokszba az élről. Perez átvette a vezetést, és szokásához híven elnyújtott első etapot vitt, bár nem bírta túl sokáig, a 18. körre váltott. A mexikói a 10. helyre ért vissza.
Amikor Massa végül a 19. körben megejtette a saját cseréjét, rendeződött a top 10: Rosberg, Button, Hamilton, Webber, Räikkönen, Alonso, Kobajasi, Grosjean, Vettel és Perez sorakozott a pontokat érő pozíciókban.
A bokszkiállások második hullámát is Webber indította a 22. körben, utána Hamilton, Button is kint járt. Később Alonso és Räikkönen is váltott. Button a friss gumikon igen gyors volt, folyamatosan faragta a hátrányát az élen kint maradó, egy kiállással kevesebbre hajtó Rosberget, aki a 34. körig bírta.
Rosberg a 2. helyre ért vissza, mázlija volt, mert közben Perez és Hamilton csatázott, így befért eléjük. Button átvette a vezetést, de neki még volt hátra egy kiállása, a kérdés az volt, az angol mekkora előnyt tud kiépíteni.
A 37. körben Webber élt át egy igen ijesztő pillanatot, amikor az autóját megdobta a kerékvető, a Red Bull orra az égnek állt, kis híja volt, hogy az autó elrepüljön, de szerencsére „talpra érkezett”.
Button halvány győzelmi esélyei az utolsó bokszkiállása közben szálltak el, amikor a bal hátsó kerék problémája miatt értékes másodperceket veszített. Rosberg vezetése biztossá vált, zavartalanul mehetett az élen.
A sorrend a 42. körben Rosberg, Räikkönen, Vettel, Button, Grosjean, Webber, Senna, Maldonado, Hamilton, Alonso és Perez volt.
A következő körben Alonso egy elrontott előzés miatt kiszaladt a pályáról és Perez mögé esett vissza. Két körrel később Romain Grosjean járt pont ugyanúgy, a pályára visszatérve Maldonado elé esett be, óriási csata bontakozott ki a francia és a venezuelai között a 8. helyért, amibe a hátsó egyenesben még a közvetlenül mögöttük haladó Perez is belekóstolt.
10 körrel a vége előtt a kör elején Hamilton próbálkozott Webberrel, míg előttük Vettel előzte Räikkönent, aki a pálya koszos ívére szorulva csúnyán ritmust veszített, a gumijai tapadást vesztettek, a címvédő után Button, Hamilton, Webber, Grosjean, Senna, Maldonado, Alonso, Kobajasi és Perez is elment mellette, 10 helyet bukott másfél kör alatt.
A 49. körben Button ellentmondást nem tűrően vette el a 2. helyet Vetteltől és a németre Hamilton is tempósan zárkózott fel, csak idő kérdése volt, mikor taszítja le a dobogóról. Ez végül az 55. körben történt meg és Vettelnek már csapattársától, Webbertől is tartania kellett, aki a következő körben el is kapta a tapadást veszített gumikkal menő bajnokot.
Rosberg végül magabiztos rajt-cél győzelmet aratott, mögötte a két mclarenes ért be, Button lett a második, míg Hamilton a szokásos 3. helyét hozta.
Mögöttük a két Red Bull, Grosjean, a ragyogó stratégiát végigvivő két Williams, Alonso és végül Kobajasi hozta a pontokat.
A világbajnokságban, a konstruktőri versenyben a McLaren szép vezetést épített ki, egyéniben Hamilton áll az élen (45 pont), mögötte alig két egységgel csapattársa, Button, aztán Alonso (37), Webber (36), Vettel (28), Rosberg (25) és Perez (22) következik.
A küzdelem elvileg a jövő hétvégén a Bahreini Nagydíjjal folytatódik, de nem zárható ki teljesen, hogy a közel-keleti királyságban olyan viszonyok fogadják az F1-eseket, hogy a versenyt mégsem tartják meg.
Kínai Nagydíj, Sanghaj, 2012.04.14.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Nico Rosberg
- Mercedes AMG Petronas
- 1:36:26,929
- 56
- 2
- Jenson Button
- Vodafone McLaren Mercedes
- + 20,626
- 56
- 3
- Lewis Hamilton
- Vodafone McLaren Mercedes
- + 26,012
- 56
- 4
- Mark Webber
- Red Bull Racing
- + 27,924
- 56
- 5
- Sebastian Vettel
- Red Bull Racing
- + 30,483
- 56
- 6
- Romain Grosjean
- Lotus F1 Team
- + 31,491
- 56
- 7
- Bruno Senna
- Williams F1 Team
- + 34,597
- 56
- 8
- Pastor Maldonado
- Williams F1 Team
- + 35,643
- 56
- 9
- Fernando Alonso
- Scuderia Ferrari
- + 37,256
- 56
- 10
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- + 38,720
- 56
- 11
- Sergio Perez
- Sauber
- + 41,066
- 56
- 12
- Paul di Resta
- Sahara Force India
- + 42,273
- 56
- 13
- Felipe Massa
- Scuderia Ferrari
- + 42,700
- 56
- 14
- Kimi Räikkönen
- Lotus F1 Team
- + 50,500
- 56
- 15
- Nico Hülkenberg
- Sahara Force India
- + 51,200
- 56
- 16
- Jean Eric Vergne
- Scuderia Toro Rosso
- + 51,700
- 56
- 17
- Daniel Ricciardo
- Scuderia Toro Rosso
- + 1:03,100
- 56
- 18
- Vitalij Petrov
- Caterham F1 Team
- + 1 kör
- 55
- 19
- Timo Glock
- Marussia F1 Team
- + 1 kör
- 55
- 20
- Charles Pic
- Marussia F1 Team
- + 1 kör
- 55
- 21
- Pedro de la Rosa
- HRT F1 Team
- + 1 kör
- 55
- 22
- Narain Karthikeyan
- HRT F1 Team
- + 2 kör
- 54
- 23
- Heikki Kovalainen
- Caterham F1 Team
- + 3 kör
- 53
- 24
- Michael Schumacher
- Mercedes AMG Petronas
- kiesett
- 15
- Legjobb kör: 1:39,960 Kamui Kobajasi