A malajziai forróság után Kínában hűvös időjárás fogadta a mezőnyt, a hétvégi bahreini futamon viszont ismét kánikula lesz. Ráadásul a száraz, sivatagi fajtából, Sepanggal ellentétben nem valószínű, hogy eső zavarja meg a versenyt.

Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója szerint a forró levegő és aszfalt feladja a leckét a csapatoknak, döntő lesz, hogy ki, mennyire óvatosan bánik a gumikkal. „Több technikai jellegű kihívással szembesülünk Bahreinben” – fejtegette Hembery. „A várható forróság, a 30 fok feletti hőmérséklet miatt keverékeink működési tartománya a korábbiaktól különböző lesz.”

„Korábbi tesztjeinkről van néhány bahreini adatunk, de azóta annyit változtak a gumik és az autók, hogy szinte tiszta lappal indulunk. Jelentős mértékű kopásra számítunk, ami minden bizonnyal kemény próbatétel elé állítja a csapatokat stratégia szempontjából.”

„Mivel a pályát nem használják túl gyakran, az aszfalt felületének jelentős javulását várjuk a hétvége folyamán. Problémákat okozhat a pályára kerülő homok, szemcsésedés jelentkezhet. Mindent összevetve, a gumimenedzsment ismét kulcsfontosságú lesz, alapvetően a hátsó tapadás a kulcs az erős időmérőhöz és versenyeredményhez.” Bahreinbe a lágy és a közepes keveréket viszi a Pirelli.