Azt is tervezi, hogy a rendelkezést kiterjeszti a szövetségi költségvetésből finanszírozott vállalatokra és megrendelőkre. Kivételt csak abban az esetben lehet tenni, ha az Egységes Gazdasági Térségben nem gyártanak a célnak megfelelő járművet.
A miniszterelnök szerint a tervezett intézkedés nem áll ellentétben a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) elveivel és normáival, mivel korábban megállapodtak arról, hogy az állami megrendelések szabályozására a belső, orosz szabályok vonatkoznak.
Mihail Ovszejevszkij gazdaságfejlesztési miniszterhelyettes az Eho Moszkvi rádiónak elmondta, hogy két-három hónapon belül kormányrendelettel fogják szabályozni a kérdést. Az elképzelés szerint állami hivatalnokok nem vásárolhatnak külföldön gyártott autókat költségvetési pénzekből. Szigorúan meghatározzák azt is, hogy milyen felszereltségű autókat vehetnek a hivatalnokok.
Már az 1990-es években is voltak erőtlen kísérletek arra, hogy hazai gyártmányú kocsikba ültessék át a közhivatalnokokat. Még miniszterelnök-helyettesként Borisz Nyemcov azt javasolta, hogy vegyenek Volgákat. A Kreml azonban nem támogatta az ötletet.
Természetesen nemcsak Ladába ülhetnek a dolgozok, hiszen többek között a Volkswagennek és a Renault-nak is van gyára Oroszországban.