Adatlap

BMW 116i

16i felirattal a hátulján már az E30-as BMW sem volt túl fickós, később vészesen ellustultak az ezerhatos BMW-k. Eddig a 116i volt a női BMW, mutatós autó azoknak, akik nem sietnek. De a turbó csodát tett a motorral
16i felirattal a hátulján már az E30-as BMW sem volt túl fickós, később vészesen ellustultak az ezerhatos BMW-k. Eddig a 116i volt a női BMW, mutatós autó azoknak, akik nem sietnek. De a turbó csodát tett a motorral
Motor 1598 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 136 LE
Nyomaték 220 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,5 sec
Végsebesség 210 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,7 l / 100 km

Ez most már a harmadik Egyes BMW, ami az új szériából megfordul nálunk. A 116d és 120d bejött. Kiderült az 1-esről, hogy klassz vezetni, punktum. Annak is nagyon örültünk, hogy az elődhöz képest jóval nagyobb az utastere és a csomagtartója, noha ez az autó csak egy nagyobbacska faceliftként fogható fel. Ami egyébként azért jó hír, mert állítólag a következő egyes BMW már elsőkerék-hajtású lesz, aminek a sport felé kacsintó férfi vezető kevésbé örül. Azért fontos ezeket a tényeket jó előre tisztázni, mert a 116i ezekben nem tér el a 118d-től és a 120d-től. Meg azért is, mert ezek a műszaki jellegű megjegyzések nem fognak ebből tesztből kiderülni.

A 116i-től fáztunk kicsit, ezért női tesztelőre bíztuk, azzal a megjegyzéssel: ez úgyis nőcis autónak készült, ideje nőnek vezetnie és véleményt mondania róla. A valóság az volt, hogy a legkisebb benzinmotortól idegenkedett minden férfi. Alaptalanul. A 116i ugyanis ma már nem az az unalmas vénautó, ami kicsit több mint 100 lóerővel próbál megküzdeni a lendületben maradásért. Az új BMW szelek az Egyeshez is elértek: ezt a 116i-t 136 lóerős turbós benzinmotor hajtja. A teszt után arra végkövetkeztetésre kellett jutnunk, hogy férfiak sem fognak fanyalogni ettől az autótól. A szerk.

Amióta turbója van, a 116i-t is élmény vezetni. 1350 és 4300 között állandó a 220 Nm nyomaték

Amióta turbója van, a 116i-t is élmény vezetni. 1350 és 4300 között állandó a 220 Nm nyomaték

Amióta turbója van, a 116i-t is élmény vezetni. 1350 és 4300 között állandó a 220 Nm nyomaték


Az ember, amikor beül egy jó autóba, alapjáraton van egy olyan érzése, hogy na majd én fogást találok rajta. Bebizonyítom, hogy ennek is vannak hibái, hiába árulják csillagászati áron.

Ezért első feladatként azt tűztem ki célul, hogy megpróbálom felsorolni a negatívumokat az autóban, bár ez első látásra is nehezen elérhető célnak tűnt. De sikerült! Vagy ez inkább már az a kategória, hogy akinek mindennel baja van, az gondolkodjon el, mert talán vele van az igazi baj?

Az első dolog, ami nem tetszett, pont olyan, ami egy hosszú lábú férfinak igenis fontos: az ülés nehezen állítható be egy apró termetű nőhöz.

Kikapcsolt ESP-vel megriszálja a fenekét. Rossz rágondolni, hogy a következő 1-es BMW az első kerekeit hajtja, mert úgy olcsóbb gyártani

Kikapcsolt ESP-vel megriszálja a fenekét. Rossz rágondolni, hogy a következő 1-es BMW az első kerekeit hajtja, mert úgy olcsóbb gyártani

Ez a 116i nemcsak a jól szituált 30-50-es hölgyek BMW-je

Ez a 116i nemcsak a jól szituált 30-50-es hölgyek BMW-je

Ez a 116i nemcsak a jól szituált 30-50-es hölgyek BMW-je


A sportosan vezető férfiak imádják, ha minél alacsonyabban ülnek és alig látnak ki a kormány mögül, azt gondolván, hogy közelebb az aszfalthoz sokkal bátrabbak.

Törékeny hölgyként

Mi, filigrán nők viszont kedveljük, ha jól kilátunk a szélvédőn és persze minket is jól látnak, s nem csak az orrunk hegyét látva bizonyosodnak meg róla a mellettünk haladók, hogy ez az autó kérem, nem magától megy.

Szintén negatívum volt számomra, hogy az ülőlap is túl hosszúnak bizonyult, s a combok nem fekszenek kényelmesen, ha egy kisebb termetű vezető foglalja el az ülést.  Így a kuplung benyomása nehezebben sikerül és a váltást is igencsak akadozva hajtottam végre.  Ennyivel ki is merült a hibák felsorolása.
 

A 136 lóerős 116i néhány konkurensének listaára
Alfa Romeo Giulietta 1,4 Progression (120 LE) 5 450 000 Ft
Audi A3 Sportback 1,4 TFSI Attraction (125 LE) 6 649 950 Ft
Lexus CT200h (136 LE hibrid-összteljesítmény) 8 490 000 Ft
Volvo V40 T3 (150 LE) 5 990 000 Ft
Apró termetű hölgyként nekem túl nagy volt az ülés

Apró termetű hölgyként nekem túl nagy volt az ülés

Apró termetű hölgyként nekem túl nagy volt az ülés


Mert a vezetési élménnyel semmi nem vetekedhet. Vezetési élmény az van, mindazonáltal, már azt gondolja az ember, hogy nincs olyan BMW, amit ne lenne jó vezetni. Hasonló áron kaphatunk sokkal nagyobb autókat is, de valljuk be, nem mindig a praktikum a fontos.

5,5 helyett 7,6 liter

A fogyasztásra ígért 5,5- 5,7 l/100 km nem annyira volt tartható a számomra. Használtam az autót autópályán, városban és faluban egyaránt, de az átlagfogyasztást nem sikerült megúsznom 7,6 l/100 km alatt.

Vadulásmentes gyári videón az 1-es BMW:
Érdemes megjegyezni, hogy a 136 lóerőhöz képest ez a fogyasztás nem nevezhető soknak. A 140 lóerős Astra 1,4 Turbo kicsit többet, a Focus 1,6 EcoBoost viszont valamivel kevesebbet evett. Az eltérés viszont kirívó a gyári adatokhoz képest. De ezért a BMW Amerikában már kénytelen volt néhány modelljének fogyasztását feljebb kalibrálni a katalógusokban. A szerk.

Sokan voltak olyanok, akiknek nem tetszett az új 1-es BMW külseje, számomra viszont nagyon szerethető.  Főleg, ha valami igazi csajos színben pompázik, mint ez a fehér.

Körbefon a BMW

Odabent olyan érzésem van, mintha egy kapszulába ülnék bele. Az ülés, a kormány és a műszerfal szinte körbefon. Sok autóban van merül fel bennem, hogy bárcsak a sebváltó környékén lévő konzol tűnne el inkább, mert csak akadályoz a vezetésben, vagy tárolóhelyből lenne több. Ebben az autóban nem volt semmi probléma, mintha körém formázták volna.

Parkolni is imádtam vele. Nő lévén – mint tudjuk a térlátással vannak kisebb-nagyobb problémáink – ez kicsit nehézkes feladat szokott lenni. Viszont a 1-es szériával valahogy ez is zökkenőmentesnek bizonyult.

Teljes mértékben komfortosan éreztem magam, mikor párhuzamosan parkolva alig kitapintható területre kellett hátrafele benavigálnom. Apropó navigálás: aki ilyen autót rendel, ne felejtse el a tesztautóból kimaradt navigációsrendszert. Ha a 116i mindenhová eltalálna helyettem, akkor végképp nagyon szeretnék egyet!!!