Michael Schumachernek nagyon nem akar összeállni az idei szezon, a hétszeres világbajnokot valahogy mindig utoléri a balszerencse. Bahreinben DRS-hiba miatt nem jutott tovább az időmérő első harmadából, váltót is cseréltek autójában, így csak a 22. helyről indulhatott. Felért ugyan a tizedik helyre, de a szerzett egy ponttal is mindössze két egység áll a neve mellett.

„Nem tudom, hogy elégedettnek kellene-e lennem” – mondta Schumacher. „Az egy pont több, mint a semmi, a sok erőfeszítésnek és munkának legalább volt valami jutalma.” Schumacher a hivatalos F1-honlapnak adott nyilatkozatában is fejtegette a héten, hogy az időmérő már nem olyan fontos, mint régen, szerinte igazolja ezt, hogy most is átverekedte magát a fél mezőnyön.

„Már tavaly is gyakran láthattuk, hogy a kvalifikáció nem annyira fontos. Adódik a kérdés, hogy mi a helyes: ha a gumik szerepet játszanak egy ilyen szituációban vagy hagyjuk, hogy a pilóták a maximumot adják ki magukból.” A következő, Spanyol Nagydíj május 11-én következik, Schumacher szerint a Mercedesnek jól jön a szünet.

„Jól jönnek nekünk ezek a hetek, hogy az apró elemeket tökéletesítsük. Van néhány fejlesztés alatt álló jó ötletünk, a szünet kedvez nekünk.”

Nico Rosberg a verseny végéig megőrizte ötödik rajthelyét, ezúttal nem volt esélye a csapatnak a dobogóra. „Ma az volt a lényeg, hogy minél kevesebbet bukjunk, a veszteségminimalizálás ellenére pozitívumai is voltak a versenynek” – fogalmazott Rosberg. „Megvertük a McLarent, megvertük a Ferrarit, jó stratégiánk volt és jókat előztünk.”

Az előzésekkel kapcsolatban Rosbergnek lesz beszélgetnivalója a versenybírókkal, Lewis Hamiltont és Fernando Alonsót is leszorította a pályáról, az eseteket jelenleg is vizsgálják a stewardok. „Nem tudok mit mondani ezekről, a cockpitből minden másképp látszik. Fogalmam sincs, hogy a végén mit hoznak ki, nincs megérzésem.”

„Összességében ez a hétvége rendben volt. Az első két hétvégén lassúak voltunk, most jó volt a tempónk. Ma nem volt könnyű a gumik miatt, egyetlen körben sem mehettem teljes gázzal. Óvatosnak kellett lennem, mintha jégen csúszkálnánk. Érdekes így vezetni, nagy kihívást jelent.”