A fellendülés évei után lelassult a kínai autópiac növekedése, amit leginkább az olcsó kisautókat gyártó kínai vállalatok éreztek meg, míg a külföldi márkák, illetve felső kategóriás modellek gyártói szinte egyáltalán nem. Az Audi, a Porsche és a Lamborghini modelljeit most is úgy veszik, mint a „forró zsemlét”.

„Rendkívül nagy növekedést élünk meg” – mondta a Porsche értékesítési igazgatója Bernhard Maier. A világ egyetlen piaca sem növekszik olyan gyors ütemben mint a kínai. A Porsche az első negyedévben Kínában az előző évinél 38 százalékkal több, 7121 autót adott el.

„Bízom benne, hogy az idén ismét két számjegyű százalékos növekedési ütemet tudunk elérni.” Az Egyesült Államokban is növekednek az eladások, de ott másokkal fej-fej mellett haladunk. Kína akár már az idén a legnagyobb piacunk lehet” – mondta Bernhard Maier. A Cayenne modellnek már két éve Kína a legnagyobb piaca és a Panamera modellből is ott vásárolják a legtöbbet.

A Porsche a Pekingi Autószalonra időzítette a Cayenne GTS világpremierjét, de kiállítják a Boxster új generációját is.

Az Audi kínai üzletének igazgatója Dietmar Voggenreiter is „hatalmas növekedési lehetőségeket” és le nem fedett „fehér foltokat” lát az országban. Az Audi két év alatt 230-ról 400-ra tervezi növelni márkakereskedőinek a számát. Kínában ötmillió lakosnál nagyobb városból van száz, de az Audi ezek közül „csak” 57-ben képviselteti magát. A tavalyi első negyedévi 37 százalék után az Audi az idei első negyedévben 40 százalékkal növelte eladásait.

Forrás: MTI