Az elmúlt évek során Törökország a gépjárműipar egyik központjává fejlődött. 11 helyi és nemzetközi buszgyártó rendelkezik gyárral az Európa szélén fekvő hatalmas országban. A Mercedes-Benz, az MAN, a Temsa, a BMC, az Otokar, a Güleryüz, a Karsan (akinek gyárában Renault kamionok is készülnek), a TCV, a Tezauto, az Izoto és az Isuzu is épít itt autóbuszokat. Az összes felsorolt gyártó szerel járműveibe ZF hajtásláncokat és alváztechnológiát, így például Isztambul legnagyobb buszos cégének, a BRT-rendszert is üzemeltető IETT-nek 2700 járműves flottájában is az autóbuszok 98 százaléka ZF fokozatvaltóval készült. A 2007-ben beindított, 43 km-es Metrobus Istambul BRT (Bus Rapid Transfer – zártpályás gyorsbusz) vonalat naponta egymillió utas veszi igénybe, ahol a le és felszállás meggyorsítása érdekében folyamatosan cserélik alacsonypadlósra a régebbi járműveket is.
Ezen program keretében 2012-ben az IETT 221 darab csuklós Conectót rendelt a Mercedes-Benz Türktől, amely járművekhez a BRT-vonalhoz passzoló technológiát a ZF szállítja. Az AV 132 jelű hajtott és az AVN 132 jelű szabadon futó portáltengelyek ZF lengéscsillapítók segítségével biztosítják, hogy a jármű végig alacsonypadlós kivitelben készülhessen. Eközben az EcoLife automatikus fokozatváltó segít a sűrű elindulások és megállások zökkenőmentessé tételében. A minél simább váltásokról és az üzemanyag optimális felhasználásáról a domborzatfüggő TopoDyn Life váltóvezérlés gondoskodik. Ezen felül 279 darab BMC Procity alacsonypadlós, szóló autóbusz is az idei IETT-rendelés részét képezi, melyek szintén EcoLife váltóval, továbbá a ZF által gyártott első és hátsó hidakkal, valamint ZF kormányművel készülnek.