Furcsán alakult a Lotus versenye Kínában: Kimi Räikkönen sokáig a második helyen autózott, de gumijai a leintés előtt tíz körrel elfogytak és egészen a 14. pozícióig csúszott vissza. Romain Grosjean viszont a hatodik helyen vitte célba saját autóját, bár ennél azért biztosan jobb eredményben bízott az istálló.
„Biztosan unalmas már, hogy mindig azt mondjuk, ‘közel vagyunk’, ‘bárcsak így vagy úgy’ alakultak volna a dolgok” – mondta James Allison, a Lotus technikai igazgatója. „Azért a legutóbbi hétvége legalább megerősítette számunkra, hogy sok jóra számíthatunk idén ezzel az autóval, nagyon hamarosan stabilan hozzuk majd a pontokat. Nagyon-nagyon közel voltunk Kínában egy jó eredményhez, és ugyan végül nem jártunk szerencsével, a helyes stratégia mellett döntöttünk.”
„Mindkét autó egyensúlya jó volt a versenyen, pilótáink versenyképesek voltak. Jól kikaptunk a Mercedestől, de ez mindenkire igaz. Tény az is, hogy a sanghaji versenyre készült fejlesztésekből nem tudtuk kihozni a maximumot, ami bosszantó. Az ugráló hőmérséklet miatt nehezen lehetett bánni a gumikkal, így a jó döntések meghozatala sem volt egyszerű. Bahreinbe úgy megyünk, hogy viszonylag stabil hőmérsékletekkel számolhatunk, ez lehetővé teszi, hogy új körülmények között próbáljuk ki a fejlesztési csomagot. Több új elem is van, a felfüggesztés is közéjük tartozik.”
Az elbukott óvás után a Lotus még nem döntött arról, hogy lemásolja-e a Mercedes trükkös hátsó szárnyát. „Most ott tartunk, hogy becsléseket készítünk arról, mennyit hozhat és mennyire lenne bonyolult kiaknázni ezt az előnyt. Az F1-ben mindenki találgat arról, hogy bármelyik rendszer mennyire erős, de most nem erről van szó. A szabályok értelmezésétől függ, hogy mennyire erős rendszert tudunk készíteni. Vannak megoldások, mint a Mercedesé, de a szabályértelmezés egyéb variációkat is lehetővé tesz. Érdekes fejlesztések jöhetnek ezen a területen.”