Megújul az Audi Q5 – jelentette be a német autógyártó. Ez az első frissítése a 2008-ban bemutatott modellnek. Az újítás kevésbé látványos, sokkal inkább technikai jellegű, az új motorkínálat 15 százalékkal takarékosabb a korábbinál.

Takarékosabb az új Audi Q5 1
Takarékosabb az új Audi Q5 45


Ahogy a kiszivárgott képek alapján már korábban megírtuk, a Q5 külseje minimálisan változik. A hűtőmaszk a lökhárító alakul át szinte láthatatlanul, miközben a fényszórók belső kialakítása is módosul. Hátul a lámpák, a diffúzor és a kipufogók mások kissé. Az utastérben az újabb kárpitok, a módosított műszeregység és kapcsolók mellett az új kormány tűnik fel leginkább.

Három dízel és két benzinmotor közül lehet választani a Q5 számára, illetve továbbra is kérhető a hibrid. Az alapdízel 2,0 liter hengerűrtartalmú 143 lóerős, nyomatéka 320 Nm. Ezzel az elsőkerék-hajtású szabadidő-autó szabvány szerint átlagfogyasztása tovább csökkent, csupán 5,3 liter. Továbbra is elérhető a 2,0 TDI 177 lóerővel és quattro hajtással, ez a változat 6,0 literes átlagot tud a gyár szerint.

A 3,0 TDI már 245 lóerős és 580 Nm-t mozgósít, amivel igazán sportosan mozog, 6,5 másodperc alatt gyorsul százra és csak 225 km/óránál fullad ki. Ehhez képest igazán nem sok a gyár által ígért 6,4 l/100km-es átlagfogyasztás.

Takarékosabb az új Audi Q5 46


Benzines oldalon a dízelhez hasonlóan 2,0 és 3,0 liter hengerűrtartalmú motorokat találunk. A kisebb négyhengeres turbós 225 LE teljesítménnyel és 350 Nm nyomatékkal. Kézi sebességváltóval állítólag beéri 7,6 liter benzinnel is.

A Q5 kínálatának új csúcsmodelljébe V6-os kompresszoros motor kerül. A 272 lóerős motor (400 Nm) sportmodellt farag a kisterepjáróból, 5,9 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót, a végsebessége pedig 234 km/óra. A szabvány szerint használva 8,5 liter üzemanyag elég száz kilométerenként.   

Nem változott a Q5 Hybrid, abban továbbra is 211 lóerős 2,0 literes turbómotor és 54 lóerős elektromos egység alkot rendszert. Az együtt 245 lóerős hajtómű 7,1 másodperc alatt gyorsítja százra a Q5-öst, illetve hosszabb idő alatt 225 km/órás végsebességre. Egyenletes 60 km/órás sebesség mellett három kilométert képes villany-hajtással közlekedni. Átlagfogyasztása gyári állítás szerint 6,9 liter.

A ráncfelvarrás során az Audi módosította a Q5 futóműhangolását és minden modellben elektro-mechanikus szervo rásegítést vezet be. A megújult autó nyár végén érkezik a kereskedőkhöz.