Az európai üzletágban – ami az Opelt és brit megfelelőjét, a Vauxhallt jelenti – 256 millió dollár vesztesége keletkezett a GM-nek, míg egy évvel korábban még egy kis pluszban volt az Opel, de az európai adósságválság miatt csökkentek az eladások, így végül 2011-et veszteséggel zárta a GM-leány.
Az utóbb időben olyan hírek terjedtek el, hogy a GM további Opel-gyárakat akar bezárni Európában, de ezt rendre cáfolták az Opel vezetői.
Az elmúlt tizenkét évet nézve az Opel mindössze egyszer, 2006-ban volt nyereséges, a GM el is akarta adni, de aztán meggondolta magát: 2009-ben inkább a szerkezetátalakítás és a leépítés mellett döntött. Bezárták az antwerpeni gyárat, és az Európában lévő 48 ezerből nyolcezer munkahely megszüntetéséről született döntés.
Elemzők szerint az Opel veszteségei jórészt abból adódnak, hogy az amerikai tulajdonos nem engedi fejlődni a mostanság óriási lendülettel fejlődő feltörekvő piacokon, saját márkáit féltve az Opel-kocsik versenyétől. Így a német autógyárnak a jelenleg igencsak lanyhának mondható európai piac marad a fő vadászterülete.
Forrás: MTI