„Szerintem nem kellett volna ide jönnünk. Nem elég széles és biztonságos. Ha az ember hibázik, rögtön a gumifalban végzi, olyan közel vannak. Ez a pálya nem való a Forma-1-nek, ha elszáll a kormány, esik a guminyomás vagy akármi, akkor nagy baleset lesz belőle” – magyarázta az orosz, aki korábban a szuzukai japán pályával kapcsolatban is a nehézségekre hívta fel a figyelmet.
Petrov szavait erősíti, hogy ma késő délelőtt a sokak által a Forma-1 jelenlegi legjobb pilótájának tartott Fernando Alonso is falhoz vágta a Ferrarit, pedig egy Tilke-féle modern, betonos bukóterű helyszínen, de akár csak egy hagyományosabb pályán is valószínűleg egy szimpla kitérővel megúszta volna az esetet.
Annyit egyébként a pálya élvezeti értékét méltató Webber is megjegyzett, hogy Mugello nem épp reprezentatív helyszín, és a csapatok vezetői is kételkednek a hét valódi hasznát illetően.
„Fantasztikus lenne itt rendezni egy versenyt, de a teszteléshez túl gyors a pálya, egyetlen hasonló sem szerepel a versenynaptárban” – mondta a Red Bull ausztrál pilótája.
„Igazán szép a vidék, nagyszerű az étel, de nagyon sok pénzt költöttünk a tesztre, pedig nem is lett volna rá igazán szükség” – állította a Red Bull-főnök Christian Horner.
A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier is hasonlóan látja, a francia „felesleges idő- és pénzpocsékolásnak” bélyegezte a mugellói tesztet, a Mercedes egyik vezető mérnöke pedig a Gazzetta dello Sportnak arról beszélt, hogy egy teszt nem teszt: „Nem igazán látom értelmét, hogy az idény alatt egyszer teszteljünk. Vagy tartsunk többet vagy felejtsük el az egészet!”