A Nissan Juke megjelenése óta hiszem, hogy a gyártó egy titkos létesítményében őrült tervező tudósok tanyáznak, mi magunk pedig kísérleti patkányok vagyunk ebben a hatalmas képletben. Mi más magyarázná, hogy a nyugati világra szabadítanak egy olyan pofát, mint a Juke?
Az autó egy szonda. Méri az ízlésünket, és képet ad arról, mennyire vagyunk felkészülve a keményvonalas japán formavilágra. Elég szétnézni a szigetország belpiacán, mélytengeri szörnyek, ormótlan kockák, furcsa rovarok négy keréken. Minden, ami mérföldekre áll az átlag európai szépérzettől, és akkor még a tuningról nem is beszéltünk.
Japanization
Ebből ad ízelítőt a Juke. A titkos tudóscsoport elégedett lehet, nincs ember, akinek ne lenne véleménye a formatervről. Mint egy bucira vert képű bokszoló mered az útra, pofája puffadt és lila, szemei felcsúsztak, résnyire szűkültek, de sebaj, van neki még kettő talonban. Felkelti a figyelmet, de az átlagember már ennyitől, a rusnya kategóriába sorolja a Juke-ot. Ezen némileg enyhít, ha oldalról, vagy hátulról pillantják meg először. Így izgalmasra rajzolt városi emelt hasút ad a forma, rejtett hátsó kilinccsel, sok ívvel, domborulattal.
Csapódik a tető rövid a far, áldozat a hátsó fejtér és a csomagtér
Csapódik a tető rövid a far, áldozat a hátsó fejtér és a csomagtér
Fotó megosztása:
Nem keverhetjük össze semmivel, elég pár részlet hogy felismerhetővé váljon a Juke
Nem keverhetjük össze semmivel, elég pár részlet hogy felismerhetővé váljon a Juke
Fotó megosztása:
Különc, mégis illik a Nissan családba
Különc, mégis illik a Nissan családba
Fotó megosztása:
Nem egy Corolla annyi szent!
Nem egy Corolla annyi szent!
Fotó megosztása:
A Shiro csomag része a 17 colos felni
A Shiro csomag része a 17 colos felni
Fotó megosztása:
Mankókereket kapunk a csomagtér alatt
Mankókereket kapunk a csomagtér alatt
Fotó megosztása:
251 liter? Elég sovány!
251 liter? Elég sovány!
Fotó megosztása:
Hátul átlagfelnőttek könnyen elférnek, csak fejben szűk a Juke
Hátul átlagfelnőttek könnyen elférnek, csak fejben szűk a Juke
Fotó megosztása:
A Juke nagy dobása a különféle színekben pompázó műanyag díszítés. A Shiro esetén értelemszerűen fehérek ezek az elemek
A Juke nagy dobása a különféle színekben pompázó műanyag díszítés. A Shiro esetén értelemszerűen fehérek ezek az elemek
Fotó megosztása:
Alacsony minőségű anyagok, átgondolt tervezés jellemzi a belsőt
Alacsony minőségű anyagok, átgondolt tervezés jellemzi a belsőt
Fotó megosztása:
Ez már átbillen a határon, a giccses csillogású kilincset nem kellett volna eröltetni
Ez már átbillen a határon, a giccses csillogású kilincset nem kellett volna eröltetni
Fotó megosztása:
Hasznos az érintőképernyős navigáció, a tolatókamera képénél láttunk már sokkal jobbat
Hasznos az érintőképernyős navigáció, a tolatókamera képénél láttunk már sokkal jobbat
Fotó megosztása:
Hangulatos, karakteres a belső, kár hogy a felhasznált anyagok minősége közepes
Hangulatos, karakteres a belső, kár hogy a felhasznált anyagok minősége közepes
Fotó megosztása:
Minden kezelőszerv a helyén, a Juke nem igényel fél percnyi tanulást sem
Minden kezelőszerv a helyén, a Juke nem igényel fél percnyi tanulást sem
Fotó megosztása:
Fehér cérnával varrt bőrüléseket kapnak a Shiro felszereltségű modellek
Fehér cérnával varrt bőrüléseket kapnak a Shiro felszereltségű modellek
Fotó megosztása:
Egyszerű de nagyszerű a műszeregység, minden információt megkapunk, és könnyen leolvasható
Egyszerű de nagyszerű a műszeregység, minden információt megkapunk, és könnyen leolvasható
Fotó megosztása:
A konzervatív ízlés fájdalmán enyhít, ha oldalról, vagy hátulról pillantják meg először
A konzervatív ízlés fájdalmán enyhít, ha oldalról, vagy hátulról pillantják meg először
Fotó megosztása:
Mint egy bucira vert képű bokszoló mered az útra, pofája puffadt és lila, szemei felcsúsztak, résnyire szűkültek, de sebaj, van neki még kettő talonban.
Mint egy bucira vert képű bokszoló mered az útra, pofája puffadt és lila, szemei felcsúsztak, résnyire szűkültek, de sebaj, van neki még kettő talonban.
Fotó megosztása:
Az autó legérdekesebb, legellentmondásosabb része
Az autó legérdekesebb, legellentmondásosabb része
Fotó megosztása:
Ezt a szintű különcséget nehéz befogadni
Ezt a szintű különcséget nehéz befogadni
Fotó megosztása:
Nem új már, de még mindig különc a forgalomban, és furcsa mód, ha legalább egy hétig élünk együtt vele megszépül a maga bizarr módján.
Nem új már, de még mindig különc a forgalomban, és furcsa mód, ha legalább egy hétig élünk együtt vele megszépül a maga bizarr módján.
Fotó megosztása:
A csúcs Juke 7.6 milliós árért vihető haza
A csúcs Juke 7.6 milliós árért vihető haza
Fotó megosztása:
A rejtett hátsó kilincs örök sláger
A rejtett hátsó kilincs örök sláger
Fotó megosztása:
A hátsó lámpákra is jutott némi puskapor a tervezőktől
A hátsó lámpákra is jutott némi puskapor a tervezőktől
Fotó megosztása:
Csapódik a tető rövid a far, áldozat a hátsó fejtér és a csomagtér
Nem új már, de még mindig különc a forgalomban, és furcsa mód, ha legalább egy hétig élünk együtt vele megszépül a maga bizarr módján. Szép már sosem lesz, de a különcsége könnyen rajongást vált ki, akár
Lemmy Kilmister bibircsókos képe a rock rajongó groupie-k körében.
A karakteres hangulat bent sem hagy alább, a Shiro (japánul fehér) felszereltségi szint jegyében az utasteret több helyen fehér, lakkozott műanyag elemek díszítik. A váltókulissza körül konkrétan gyerekkád méretű. A Juke belső Inkább csábítja a szemet, mint a tapintást. Kemény, közepes minőségű műanyagok vesznek körbe, csak a fehér cérnával varrott ülések és a bőrkormány rugaszkodik el a kisautós hangulattól.
Az autó legérdekesebb, legellentmondásosabb része
Az autó legérdekesebb, legellentmondásosabb része
Megannyi műanyag
Kulcs nélkül indulunk, a középkonzolon két kijelző éled, a felső érintőképernyős fő terepe a navigáció, alul beállítástól függően a turbónyomás, vagy a szellőzéssel kapcsolatos információk jelennek meg. Ezt a szintén középkonzolon található üzemmódválasztó gombok határozzák meg. A szokásos Sport-Normal-Eco szentháromság közül választhatunk, de ezeken zongorázni felesleges, az autó viselkedését csak leheletnyi mértékben változtatják. A műszerfal szerencsére maradt konzervatív, minden számunkra fontos információt megkapunk, a kezelőszervek szintén kézre esnek, nincs megszokást igénylő feladvány a Juke repertoárjában.
Jó a TVS nyomaték-átirányító rendszer a háznál
Különben sem lenne egészséges, ha a kütyübirizgálás vonná el a figyelmünket a vezetésről, mert a 190 lóerős 1.6 literes turbómotornak és az okos összkerékhajtásnak köszönhetően igazi varacskos disznóvá vált a városi divatterepjáró. Az elektronikus TVS rendszer jól sakkozik a nyomatékkal, nem csak a két tengely között, de a jobb és baloldali kerekek között is szabályozza a nyomatékelosztást, mindig a legjobban tapadó kerék irányába terelve azt.
Erősebb gázadásra az orrtolást megelőzendő tisztességes erő kerül a hátsó tengelyre, amit a mögülünk hallható abroncssírásból könnyen észrevehetünk. A mókát a fokozatmentes CVT váltó rontja le. Sosem voltam rajongója a robogók szériakellékének, jó technológia ez a spórolásra termett Priusba, de 190 ló vágtázó kedvét ne vegyék el ezzel az alapvetően kényelemre hangolt szerkezettel.
Alacsony minőségű anyagok, átgondolt tervezés jellemzi a belsőt
Igaz, a mindennapokban jó a rántásokat nélkülöző működés, típusához mérten ez a váltó a jobbak közül való, élénken reagál, óvatos pedálkezelés esetén pedig hamar a lehető legalacsonyabbra veszi a motor fordulatszámát. Elvileg a CTV előnye, hogy fogyasztásban lekörözi akár a kéziváltókat is. Sajnos ezt a tételt a Juke nem igazolta. Kért benzint bőséggel, átlagos városi használat mellett 9,4 litert száz kilométeren. A tapasztalatok szerint nem lehetetlen a nyolc literes átlag, de ez alá csak vattalábú felkent szentek tudnának bemenni.
Adatlap
Nissan Juke Shiro 1.6 DIG-T
Motor |
1618 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
190 LE |
Nyomaték |
240 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
8 sec |
Végsebesség |
215 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
6,9 l / 100 km |
Ehhez szerelem kell
Négy átlagfelnőtt, és 251 liternyi csomag élvezheti a Juke Shiro egyedi hangulatát, 7.655.000 forintért cserébe. Maga a Shiro csomag a belső fehér elemeken, bőrkormányon és üléseken kívül a 17 colos sötétszürke felniket, szintén szürke kilincseket, tükröket, valamint az éj lila fényezést tartalmazza.
Mindez elég ellenértéket képvisel a vételárért? A Juke esetén ez a legnehezebb kérdés, hiszen zsigeri szinten hat az érzékekre. Ha csak a tényeket vesszük, a 4×4, erős turbómotor, automataváltó által körülölelt halmazban a MINI Countryman lehet ellenfél.
A felfújt brit nagyobb csomagteret, komolyabb minőségű belsőt, emészthetően vagány külsőt kínál 7.841.000 forintos áron. Innen már csak az ízlés dönt, hogy a puffasztott angol ikon, vagy a japán kultúrsokk vált ki komolyabb birtoklási vágyat.