A Spanyol Nagydíj első szabadedzésén két tartalékos is szerepet kap: a HRT-nél Dani Clos kap bizonyítási lehetőséget hazai közönség előtt, míg a Caterham az amerikai Alexander Rossit ülteti be Heikki Kovalainen autójába. A Marussia márciusban jelentette be, hogy tesztelőnek a 32 éves pilótanőt, Maria de Villotát szerződtette, most a spanyol is pénteki bemutatkozásról álmodozik.

De Villotta korábban igyekezett kiemelni, hogy nem tartalékosnak szerződtették, vagyis szerződése alapján nincs lehetősége arra, hogy szabadedzésen is autóba üljön. Most mégsem zárja ki ennek lehetőségét. „Ez a csapattól függ” – jelentette ki de Villotta. „Igyekszem jól végezni a feladataimat, szerintem elégedettek velem. Az autó új, a versenyzőinknek minél többet kell menniük vele, hogy segíthessenek a fejlesztésben. A csapattól függ, hogy indítanak-e valamelyik pénteken.”

„Remélhetőleg erre hamarosan sor kerül, bármi is történik, az még idén fog. Lehetnek meglepetések, de egyelőre a szimulátoros munkára koncentrálok.” Az utolsó női pilóta az F1-ben Giovanna Amati volt, aki három időmérőn is elbukott 1992-ben.

A Marussia optimistán készül a Spanyol Nagydíjra, a csapatnak jól sikerült a mugellói teszt. „A mugellói tesztek után jó alapjaink vannak Barcelonára, meglátjuk, hogy az új alkatrészek mit hoznak” – mondta Timo Glock. „Remélem, hogy beválnak és kicsit közelebb kerülünk az előttünk lévő csapatokhoz.”

„Spanyolországi célunk, hogy tegyünk egy lépést előre és kicsit közelebb kerüljünk a középmezőnyhöz” – nyilatkozta Charles Pic. „A mugellói tapasztalatok alapján szerintem ez lehetséges. Jók az új alkatrészeink, ha Barcelonában működnek, az idény későbbi részében is erősek lehetünk.”