A Volvo VN-re emlékeztető Mean Green
A Volvo csőrös versenykamionjának új rekordja különösen azért érdekes, mivel az Egyesült Államokbeli Wandover légibázis 1280 méterrel a tengerszint fölött helyezkedik el. Boije Ovebrink, a Mean Green kamion tulajdonosa és pilótája elmondta, hogy számítottak a levegő oxigéntartalma okozta nehézségekre, ezért különösen örülnek a kiemelkedő eredményeknek.

De nézzük csak, mi is számít ma a kamionok körében világrekordnak! Két mérési módszert alkalmaznak: az állórajttal, egy kilométeren elért sebesség két próbálkozásból számított átlagát, valamint a tartós menetben teljesített egy teljes kilométer átlagsebességét mérik a szervezők. Az állórajtos egy kilométer legutóbbi rekordja 152,253 km/h, míg a repülőrajtos kilométeré 218,78 km/h volt, mely eredményeket a svédországi Hultsfred reptéren állították be. A mostani eredmények azonban komoly előrelépést jelentenek, mivel bár az állórajtos sebesség alig javult, 153,252 km/h-ra, a tartós végsebesség idejét majdnem 20 km/h-val sikerült megdönteni, mivel az új eredmény 236,577 km/h lett.

A méréseket és a rekordkísérlet körülményeit a United States Auto Club és a FIA is ellenőrizte, valamint hitelesítette, az eredmény FIA által történő hivatalos elismerésére azonban még 1-2 hónapot várni kell.

Bár a Mean Green nagyon hasonlít egy hagyományos nyergesvontatóra, alkatrészeit azonban a Volvo Trucks teljes kínálatát kihasználva válogatták össze. A legjellemzőb elem az átalakított Volvo VN kabin, melyet az amerikai kontinensen igen előszeretettel használnak. A Mean Green kamiont egy minden részeltében áthangolt D16-os motor hajtja, melyhez a Volvo automatizált I-Shift váltójának módosított változata és egy hibridhajtásokból ismert villanymotor kapcsolódik. A dízel és villanymotor együtt 2100 lóerőt teljesít, közelítőleg 6780 Nm leadása mellett, amihez a villanymotor 200 lóerővel és 1200 Nm-rel járul hozzá.

A Volvo Trucks egy videó-összeállítást is készített az eseményről: