F1: Elnöki figyelmeztetés Massának 1
F1: Elnöki figyelmeztetés Massának 15 A Ferrari beismerten pocsék autóval kezdte a 2012-es idényt és csak Fernando Alonso kiemelkedő teljesítményének, valamint az állandóan billegő erőviszonyoknak köszönhette, hogy az első négy, „tengerentúli” futam után versenyben volt.

Az európai szezon kezdetére a maranellói alakulat felpörgette a fejlesztéseket, a vörös járgány versenyképesebb lett, a spanyol pedig hazai futamán a második helyen ért be, ezzel Sebastian Vettellel holtversenyben vezeti is a bajnokságot.

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo hétfőn a fentiekre emlékeztetve biztatta tovább munkára a csapatot, miközben Felip Massát is figyelmeztette a jobb teljesítményre.

„A bajnoki cím sorsa a saját kezünkben van. A bajnokság teljesen nyitott, eddig senki sem dominált. A körülményeknek, az autó fejlesztésén végzett munkának, valamint Alonso tehetségének köszönhetően öt forduló után az élen állunk. Meg kell ezt ragadnunk, mindenkinek a maximumot kell nyújtania otthon és a pályán is, ide értve Massát is, akinek olyan eredményeket kell hoznia, amilyenek elvárunk tőle” – mondta a vezér.

„Folyamatos kapcsolatban vagyok Domenicalival, tőle tudom, hogy milyen keményen is dolgoztok. Ebben biztos is vagyok, már csak azért is, mert a bajnokság megnyerése csakis önmagunkon múlik, a mi képességeinken, a mi kreativitásunkon, a mi elszántságunkon, azon, hogy meg akarjuk mutatni, hogy mi vagyunk a legjobbak!”
 
A jelek biztatók, de a Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry azt hangsúlyozta, hogy még messze nem ért révbe a csapat.

„Elég szép munka volt, hogy sikerült elvinni a fejlesztéseket Barcelonába, és úgy gondolom, hogy a többségük hozta is az elvárásokat. De van még pár dolog, amit vizsgálunk, igyekszünk kideríteni, hogy a megfelelő szinten működnek-e, azonban minden úgy elem javított a teljesítményen, legfeljebb néhány darab kevésbé, mint vártuk. Szóval összességében elégedettek vagyunk a fejlesztéseinkkel, de természetesen még nagyon hosszú az út, ugyanilyen tempóban kell folytatnunk a munkát” – nyilatkozta a mérnök, aki a továbbiak részleteiről is beszélt.

„Monacóra lesz pár apróbb újítás, amelyek növelik a leszorítóerőt, de a fő kérdés a gumik használata. Folyamatosan pörgetni kell a fejlesztéseket, ahogyan azt mindenki teszi is. Kanadára új első és hátsó szárnyunk lesz, ott egy kicsit más leszorítóerő kell.”

„Aztán dolgozunk a kipufogórendszeren is, több változatot is kipróbálunk majd. Az idény elején sokat megtudtunk az ezt érintő problémákról, Mugellóban pedig megint foglalkoztunk vele. Elég jól értjük már, de ami a teljesítményt illeti… igyekszünk minden a lehető leggyorsabban az autóra szerelni, az egész év a hajtásról szól majd.”