Pont olyan elvetemült ötlet a Mercedes-től a G55 AMG, mint a BMW-től az X6 vagy a Nissan-tól a Juke. Hogy miért? Mert pont attól a tulajdonságától fosztja meg az AMG a G-osztályt, amiért létezése 1979-től indokolt, a kőkemény funkcionalitástól. Szolgálati járműből luxuscikk lett. No, de micsoda ez, ha nem egy vérbeli terepjáró? Talán a galaxis leggyorsabb panelháza.

A 125 éves márka egyik legikonikusabb modellje, így az én gyűjteményemből sem hiányozhatott, ráadásul belenyúltam a tutiba az AMG kezelésén túlesett G55-össel, de azt sem tagadhatom, hogy az úriasnál hangulatosabb lenne egy zöld, terepgumis, fapados verzió.

Hát ez itt meg micsoda?

Kedves Olvasó! Ebben a rovatban Csepreghy Dániel, a modellautók nagy ismerője mesél a gyűjtögető életmód szépségeiről, elárulja, mi tesz igazán érdekessé egy-egy modellt, illetve miből és hogyan építhetünk méltó környezetet kisautónk köré. Mindezt szigorúan 1:18-ban. Kivéve, amikor nem. :)

Doboz kívülről

Formavilága szinte semmit sem változott megjelenése óta. Történtek ugyan ilyen irányú próbálkozások a tervezői gárda részéről, de a pletykák szerint ezt a típus rajongói nem nagyon engedték. Maradt tehát az eredeti koncepció, csak átesett néhány ráncfelvarráson és kötelező technikai fejlesztésen.

A 125 éves márka egyik legikonikusabb modellje, így az én gyűjteményemből sem hiányozhatott, ráadásul belenyúltam a tutiba az AMG kezelésén túlesett G55-össel, de azt sem tagadhatom, hogy az úriasnál hangulatosabb lenne egy zöld, terepgumis, fapados verzió
Kompresszoros V8-as

Kompresszoros V8-as

Kompresszoros V8-as


Akár a harminc évvel ezelőtti gyártmányokon, úgy ennél is külső zsanérok segítségével nyílik a motorháztető, nyitva már gázrugó tartja, hogy akármeddig tudjuk csodálni az 5,5 literes, kompresszoros V8-ast és a körülötte tolongó picike feliratokat, csöveket és tartályokat. Kész öröm ránézni, még meredekebb szögből szemlélve sem ütközik ronda, fekete műanyaglapba a tekintetünk. Ennyi henger ekkora helyen igényli is a levegőt, szerencsére erről az Autoart-nál sem feledkeztek meg, így a gépháztetőn lévő és a feltűnően szép, króm hűtőmaszk mögötti rácsok is lyuggatottak. A kipufogót a küszöb alatt vezették ki, oldalanként két króm végből dől a fiktív égéstermék.
Hatalmas pótkeréktakaró uralja a hátsót, a megmaradt kis felülettel azért okosan gazdálkodtak, ide került fotomaratott típusjelölés, kicsi és szép lámpák, valamint vonóhorog, ami jól jön, ha a GMP tréleren rángatjuk le a cápa 635-öst az OT Expo-ra.

Az elsőtől az utolsóig minden egyes plasztikdarabka tökéletesen illeszkedik a karosszériához. Ezen a baltával faragott hasábon még feltűnőbb lenne egy elálló kilincs vagy díszléc. Ívelt karosszériaelemet alig találunk, még az ablakok is síküvegek. A sárvédő tetején trónoló és a tükörbe ágyazódott indexburák a kedvenceim. Naná, hogy az összes felirat fotomaratott technikával készült! A gumik mintázatának kidolgozása példás, az ötküllős AMG felnik jól mutatnak alatta és nem takarják ki a „virágmintás” féknyergeket.
Gyönyörű felnik

Gyönyörű felnik

Nem csak formája, de alvázas felépítése és a merevtengelyes futómű is régimódi. Ezek a megoldások lehetővé tették, hogy a modell alján is legyen mit csodálni. Bár színekkel nem találkozunk, de feketében minden elem jól kivehető a motortól, a kardántengelyen át a differenciálműig, rugókig, lengéscsillapítókig.

Üde színfolt a piros poroltó a nagy, fekete térben

Üde színfolt a piros poroltó a nagy, fekete térben

Üde színfolt a piros poroltó a nagy, fekete térben


A doboz belülről

A jelenkor megoldásaival fűszerezett múlt eredménye egy igen eklektikus beltér. Szinte virít az ülés tövében elhelyezett kis poroltó a nagy fekete barlangban. Előnyös a fekete szín, mert szépen elrejti a hibákat vagy illesztéseket, mint azt, hogy az ülések fejtámlával együtt egy egybeöntött műanyag elemek. Viszont nehezebb felfedezni az olyan egészen aprócska részleteket, mint a középkonzol gombjai, a bajuszkapcsolók vagy éppen az óracsoport. Tipikus teherautós szögben áll a fabetétes multikormány és az anyósülés előtti óriási kapaszkodóról sem épp az S63 AMG-re asszociálunk.

Aranytömb

Százharminc euró elég borsos árnak tűnik, még akkor is, ha arra a temérdek aprólékosan kidolgozott részletre gondolunk, amivel megpakolták a kis G-osztályt. Ilyenkor nagyon tud örülni a gyűjtögető, modellautós őrült, ha egy kicsivel is, de a piaci ár alatt sikerül beszereznie a modellbörzén.

A korábbi modellautós cikkekért nem kell messzire menni, elég erre a linkre kattintani.