Jól altat a Porsche! Alig két hónapja, hogy beszámoltunk arról, hogy a Porsche teszteli a 918-as modell első prototípusait még amolyan Frankenstein-kivitelben. Ám láthatóan sokkal-sokkal előrébb jár a fejlesztésekben a német gyártó, mint amit akkor elárult.

770 lóerős hibrid-hajtás mozgatja majd a 918-ast
Kivehető targatetővel alakítható roadsterré

Kivehető targatetővel alakítható roadsterré

Kivehető targatetővel alakítható roadsterré


A minap ugyanis lesifotósok elkapták a 918-ast szinte teljesen kész formában. A képeken szereplő modell szemmel láthatóan eltér a 2010-ben kiállított tanulmányautótól, a kamerákat hagyományos visszapillantó tükrök váltották fel, illetve a kipufogóvégek már nem az autó oldalán, hanem igazán extrém megoldásként, a motor felett érik el a külvilágot. Ez a megoldás azért jó, mert így csökkenthető a hőség a motortérben, csökkentve az esélyét a világsajtót bejáró lángoló sportkocsi képének.

Az autó hátulján a tanulmánytól eltérően egy nagyobb szárny jelent meg, amely vélhetően aktív elem lesz, szükség esetén kiemelkedik, fékezéskor előrebukik. Hasonlóan a Porsche az előző szupersportkocsijához, a Carrera GT-hez, a 918-as is egyszerre lesz roadster és kupé, amit egy kivehető targa-tető használatával érnek el a tervezők.  

A járművet nem a Porsche autógyártó részlege, hanem a motorsportcsapat fejleszti, az alapok is tőlük származnak. Az autó dinamikájáról 4,0 literes, V8-as benzinmotor gondoskodik, amelyet a Le Mans-i kategóriagyőzelmet szerző Porsche RS Spyderből emeltek át, módosítással. A tanulmányban még 500 lóerőt tudott, de mire sorozatgyártásba kerül, várhatóan 570 LE-t teljesít majd.

A tanulmányautó 2010-bő
l

A tanulmányautó 2010-bő
l

A tanulmányautó 2010-bő l


A 918 hibrid hajtást kap, az első és a hátsó tengelynél is találunk egy-egy villanymotort, amelyek együttesen 218 lóerőt produkálnak. Összességében tehát 770 lóerő feletti teljesítmény vethető be. Együttesen 750 Nm nyomatékot produkál a három motor.

A benzinmotor hétfokozatú, duplakuplungos váltón át hajtja a hátsó kerekeket, de a villanymotoroknak köszönhetően könnyen megvalósítható a 4×4-es hajtás. Mindent bevetve várhatóan 3 másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsul 100 km/órára a 918, míg végsebessége 320 km/óra lesz.

Tisztán a villanymotorokat használva 25 kilométert tud megtenni az autó, ebben a konfigurációban 150 km/órás csúcssebességre képes. A 918 Spyder lítiumion akkumulátorait 8 óra alatt lehet feltölteni 110 voltos hálózaton, de gyorstöltővel két óra alatt megvalósítható.

Az autó forgalmazás 2013. szeptember 18-án indul, mert amerikai dátumforma szerint az 9-18-nak olvasható és az USA a legfontosabb piaca a Porschénak. Állítólag az autó ára eléri majd a 180 millió forintot is.