Lewis Hamiltont túl kevés üzemanyaggal engedte ki a McLaren utolsó gyors körére Barcelonában. A brit pilóta megnyerte ugyan a kvalifikációt, de ahhoz nem volt elég benzin az autójában, hogy visszaérjen a bokszba, ezért műszaki hibára hivatkozva arra utasították, hogy álljon meg a pályán. Később kiderült, hogy az egyetlen hiba az volt, hogy a McLaren elszámolta az üzemanyag mennyiségét, ezért Hamiltont kizárták az időmérőről és csak a rajtrács végéről indulhatott.

A McLaren az utolsó gyors kör alatt már tudta, hogy az autóban túl kevés az üzemanyag, Martin Whitmarsh csapatfőnök most már szánja-bánja, hogy nem szólította fel Hamiltont a bokszba való visszatérésre. Whitmarsh nyilatkozatából ugyanakkor nemcsak az derül ki, hogy a McLaren megpróbálta becsapni a nézőket és az FIA-t a műszaki hibás mellébeszéléssel, az is egyértelművé vált, hogy a csapat csak kockáztatott, de nem jött be: senki nem számított ilyen súlyos büntetésre.

„Utólag azt mondom, tévedtem, de nyugodtan mondhatom, én és rajtam kívül még sokan mások sem számítottak arra, hogy ennek következményeként a rajtrács legvégéről kell indulnunk” – mondta Whitmarsh. „Visszagondolva úgy tűnik, választhattam volna más megoldást is, Lewis bejöhetett volna a kör végén. De őszintén, nem számítottam rá, hogy ilyen büntetést kap.”

Whitmarsh szerint a McLaren csak a kör megkezdése után észlelte, hogy kevés a benzin. „Csak az utolsó kör elkezdése után mutatták az adatok, hogy nincs annyi üzemanyag az autóban, mint gondoltuk. Tudjuk jól, hogy a szabály fehéren feketén az, hogy egy liter mintát kell adnunk. Szóval hoztam egy döntést arra tekintettel, hogy megfeleljünk a szabálynak.”

„Megállítottuk az autót és 1,3 liter üzemanyagot szivattyúztunk ki belőle, a pontos mennyiséget azonban csak órákkal később tudtuk meg. Lehetett volna három liter is, akkor kevésbé lett volna kínos ez az egész.”