Az új ComfortClass 500-zal többet szeretnénk tenni, mint felkészíteni vevőinknek az elkövetkező évek kihívásaira. A fejlesztésekben élen járó cégként ezekkel az új járművekkel állítunk mércét a dizájn, az aerodinamika és a hatékonyság terén, hogy már ma elérhetővé tegyük a jövőt – fogalmazta meg a Setra szándékait Lothar Holder, a cég szóvivője.

A ComfortClass 500 egyik jellegzetes formai eleme az új oldalvonal. Az autóbusz elején emelkedő sáv az első kerék fölött, a B-oszlopnál a ComfortClass 500-ra jellemző, új formai elemmel fordul vízszintesbe, majd a busz végefelé visszaesik, egészen a hátsó lökhárítóig. Ez a vonal jellegzetesen, mégis finoman veszi körbe a teljesen újratervezett járművet, beleértve a homlokfal vonalait is, mely most még felismerhetőbb és barátságosabb lett. Mindez köszönhető a moduláris fényszóró-egységeknek, az új irányjelzőknek, valamint az ezekhez igazodó SETRA-feliratot magán viselő orrmodulnak.

A busz homlokrésze a visszapillantó-tükröket leszámítva teljesen új formát kapott, melynek kialakításában számtalan szélcsatornában eltöltött óra segített. Ezzel együtt a busz hátsó részét is átdolgozták, aerodinamikai szempontból optimalizálták, a kifejezetten erre a traktusra összpontosító mérések segítségével. Mindezek eredményeképp az új Setra ComfortClass 500 légellenállási alaktényezője (cw) 0,33 lett, amely érték eddig szinte elérhetetlennek tűnt a turistabuszok kategóriájában.

Az első fotó az új ComfortClass-ról. A képen az S 515 HD.

Az új ComfortClass formatervének részleteit a Daimler szélcsatornájában tökéletesítették egy 1:2,5 méretarányú modell segítségével.

Az új ComfortClass formatervének részleteit a Daimler szélcsatornájában tökéletesítették egy 1:2,5 méretarányú modell segítségével.

A többi Daimler haszonjárműhöz hasonlóan a Setra ComfortClass 500 is megkapja a 2013 végétől kikerülhetetlen Euro 6-os motorokat, de számos más fejlesztést is, melyeket az elkövetkező években tervez az Európai Unió jogszabályilag is bevezetni a szegmensbe. Ilyenek például a 2015-től kötelező járművezető-segítő rendszerek, valamint az ECE-R 66/01-es szabályozás által előírt szigorúbb borulásbiztonsági szabályok. A Setra ezért egy könnyű, ám merev karosszériát tervezett az 500-as család részére, mely megfelel az elkövetkező évek szabályozásainak, miközben súlycsökkentés is elérhető vele.
Az új ComfortClass formatervének részleteit a Daimler szélcsatornájában tökéletesítették egy 1:2,5 méretarányú modell segítségével.

Az új ComfortClass formatervének részleteit a Daimler szélcsatornájában tökéletesítették egy 1:2,5 méretarányú modell segítségével.

A Setra Comfort Class 500 autóbuszok a Mercedes-Benz BlueEfficiency Power motorokkal készülnek, így megkapják az új OM 470-es, soros, hathengeres, 10,7 literes egységet is, mely 1800-as percenként fordulatszámnál 428 lóerő leadására, valamint 1100-nál 2100 Nm teljesítésére képes, miközben megteremti a takarékosság és a teljesítmény optimális összhangját.
Az új ComfortClass formatervének részleteit a Daimler szélcsatornájában tökéletesítették egy 1:2,5 méretarányú modell segítségével.

Az új ComfortClass formatervének részleteit a Daimler szélcsatornájában tökéletesítették egy 1:2,5 méretarányú modell segítségével.

Az új Setra ComfortClass 500-zal minden bizonnyal az ősszel megrendezésre kerülő hannoveri IAA haszonjármű-szakkiállításon találkozhatunk majd személyesen is, ahol az először gyártásba kerülő négy változat, a kéttengelyes S 515 HD, a két- és háromtengelyes S 516 HD, valamint a kizárólag három tengellyel készülő S 417 HD mutatkozik majd be.