A jövőben csak két üzem fog az Astrákat gyártani – mondta hétfőn egy rendkívüli állománygyűlésen az Opel vezérigazgatója. Karl-Friedrich Stracke gyárbezárásról nem beszélt, azt ígérte, hogy júniusra elkészül a vállalat sorsát megfordítani hivatott stratégiai terv.
A vezérigazgató az Opel központi gyárában, a német Rüsselsheimben elmondta: most Rüsselsheimben, a brit Ellesmere Portban és a lengyelországi Gliwicében állítanak elő Astrákat két műszakban. Ezen kívül a bochumi üzemben gyártják az előző modell, az Astra Classic verzióit.
Stracke a dolgozóknak azt ígérte, hogy 2016-ban az Opel ismét nyereséges lesz: az átfogó fejlesztési stratégiának köszönhetően növekedni fog a profitráta, a piaci részesedés és a forgalom. Ezt egyebek mellett azzal akarják elérni, hogy az eddig jószerivel csak Európára koncentráló Opel új piacokon is megjelenik.
Az utóbb időben olyan hírek terjedtek el, hogy a GM további Opel-gyárakat akar bezárni Európában a tetemes veszteség miatt, de ezt eddig rendre cáfolták az Opel vezetői. A várakozások szerint az említett három gyár közül Rüsselsheimben áll le az Astra termelése, miközben a másik két helyszínen három műszakosra emelik a gyártást. Rüsselsheimben jelenleg is készülnek más modellek, pl. az Insignia, így valószínűtlen, hogy bezárnák, az Astra helyét pedig a modellbővítés keretében egy másik modell veheti át.
Az elmúlt tizenkét évet nézve az Opel mindössze egyszer, 2006-ban volt nyereséges, a GM el is akarta adni, de aztán meggondolta magát: 2009-ben inkább a szerkezetátalakítás és a leépítés mellett döntött. Bezárták az antwerpeni gyárat és az Európában lévő 48 ezerből 8 ezer munkahely megszüntetéséről született döntés.
A veszteség azonban megmaradt: az idei év első három hónapjában a General Motors európai üzletágában – ami az Opelt és brit megfelelőjét, a Vauxhallt jelenti – 256 millió dollár veszteség keletkezett, míg egy évvel korábban még egy kis pluszban volt az Opel. Ám az európai adósságválság miatt csökkentek az eladások, így végül 2011-et veszteséggel zárta a cég.
Forrás: MTI