A Lotus a téli tesztek óta az egyik legversenyképesebb csapat, de másokkal ellentétben számukra még nem jött össze a győzelem idén. A két év kihagyás után visszatért Kimi Räikkönen volt már harmadik és második is, de hogy Monacóban sikerülhet a végső lépés, azt egyelőre ő sem tudja.

„Monaco egy kicsit más, nehéz megmondani, hogy megyünk majd. A csapat eddig jó munkát végzett, de van még dolgunk, van min javítani. Eddig jól alakul minden, elégedett vagyok. Na jó, nem mondhatjuk, hogy 100 százalékosan elégedettek vagyunk, mert győzni még nem sikerült, de ez így van jól.”

Bár a 2007-es bajnok többször is világossá tette már, hogy számára minden pálya csak egy újabb versenyhelyszín, azért Monte-Carlo különlegességét még ő is elismeri.

„Felesleges osztályozni a futamokat, számomra mind ugyanolyan fontos. Azonban ha már különleges versenyről van szó, Monacónak semmi nem ér a nyomába. Nincs jobb érzés annál, ha az ember ott jól teljesít. A Monte-Carlo utcáin való vezetés minden mástól különbözik, minden évben várom ezt a kihívást. Nagyon-Nagyon nehéz, szinte lehetetlen teljesen tiszta hétvégét összehozni ott. Nekem is csak egyszer sikerült eddig, de tényleg óriási érzés ott győzni. A 2005-ös győzelmem a legemlékezetesebbek közé tartozik, szóval újra győzni szintén különleges lenne!”

„Monaco hangulata is különleges. Izgalmas hely, sok a szurkoló, és sok a buli – legalábbis így hallottam… Egészen más, mint a többi futam.”

A szűk utcai pálya nem segíti túlságosan az előzéseket, ezért Räikkönen szerint kulcsfontosságú lesz az időmérő, a minél jobb rajhely.

„Nagyon kanyargós és szűk pálya. Különösen észnél kell lenni, minden egyes méteren koncentrálni kell, hogy gyors lehessen az ember. De egy monacói gyors kör nagyon jó érzés. Az előzés mindig is szinte lehetetlen volt, szóval az élvezetes versenyhez elöl kell lenni.”

„A kvalifikációra kell majd koncentrálnunk. 2009-ben be voltam ragadva Rubens mögé, és bár ott volt a KERS, nem tudtam megelőzni. Majd meglátjuk, hogy bírják a gumik, lehet-e jó stratégiát összehozni, de a legfontosabb a jó időmérős helyezés. Nehéz megmondani, mennyire fekszik majd az autónak Monaco, nem lehet szimulálni a jellegét. Annyit mondhatunk, hogy az E20-as eddig mindenütt gyors volt, szóval reméljük, hogy Monacóban is gyors lesz!”