Tény, hogy a 2012-es Forma-1-es idénykezdethez hasonló eddig csak egyszer, 1983-ban fordult elő, az öt különböző győztes pilóta és csapat rekordnak számít, de vannak olyanok, akik szerint az ebben fontos szerepet játszó Pirelli-gumik már túl nagy hangsúlyt kapnak, a szezon túl kiszámíthatatlan.

Legutóbb a Red Bull-tulajdonos Dietrich Mateschitz bélyegezte lutrinak a mai F1-et, de a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery visszautasítja ezeket e kritikákat, szerinte pont azt adják a sportágnak, amire a többség olyan rég várt már:

„A visszajelzések túlnyomó többsége arról szól, hogy az embereknek tetszenek a futamok. Ha az idény elején azt mondta volna valaki, hogy öt különböző pilóta nyer majd öt különböző autóval, akkor megkérdezték volna, hogy mit szívott, de tessék, itt van! És szerintem a nézők többsége örül is az izgalmas futamoknak. Aki nem tud örülni Maldonado győzelmének, az bújjon ki a csigaházából, mert az egész paddock odavolt tőle. Szerintem a többség pont ezt akarja látni.”

Hembery szerint az idény kiszámíthatatlansága a csapatok egy részének is kimondottan hasznos.

„Sok csapat igyekszik pénzt találni, szponzort találni, megmutatni, hogy helye van az F1-ben, és ha ehhez tudnak valamit felmutatni, az nagyszerű. A spanyolországi győzelem nagyon jól jött a Williamsnek, de Malajziában a Sauber is szép eredményt hozott, Bahreinben pedig Paul di Restának is jó versenye volt a Force Indiával.”

„Ezek sokat számítanak ezeknek a csapatoknak. A teljes idény alatt végül úgyis a legjobb pilóták és a legjobb autók győznek majd a legtöbbször, 20 futamból áll a szezon, a végén ez lesz. De nézzük csak meg a bajnokságot: abszolút szoros, az emberek évek óta ezt szerették volna. Most ezt szállítjuk, egyesek meg továbbra is elégedetlenkednek…”

A Pirelli-főnök újra hangsúlyozta, hogy a csapatok lassanként amúgy is kiismerik majd a gumikat és az autóikat, nem lesz végig ilyen kaotikus az év.

„Nem szeretnénk kulcselem lenni az F1-ben. Mi is azt szeretnénk, ha elsősorban a mérnökökön, a pilótákon és az autókon múlna, ilyen szempontból nem akarunk még több izgalmat. Idővel a mérnökök uraivá válnak a helyzetnek, még pár futam és leülepszenek a dolgok. Spanyolországban már láttuk jeleit annak, hogy 3-4 csapat előbbre lépett (a gumik tekintetében), úgy érezzük, az eredmények is tükrözték ezt.”