Ilyen lehet az Alpine 2012-ben
2010-ben mutatkozott be a DeZir

2010-ben mutatkozott be a DeZir

2010-ben mutatkozott be a DeZir


Továbbra is dolgozik a Renault azon, hogy feltámassza az Alpine márkát. A hétvégén zajló Forma-1-es Monacói Nagydíj kapcsán mutatkozik be egy új tanulmány, amelyről kiszivárgott az első fotó. Állítólag A110-50 néven jön, utalva a legendás elődre, a nagyjából 50 éve bemutatott Alpine A110-re.

Láthatóan a 2010-es Párizsi Autószalon leleplezett DeZir tanulmány átdolgozásából született az új Alpine (ha igazi a fotó), az akkori sportkocsiból mostanra versenyautót faragnak. Azt pletykálják, hogy a műanyag karosszéria alatt a Megane Trophy versenyautó csővázas szerkezete és technikája lapul. 400 lóerős motorját az utasok mögött rejti, a V6-os a hátsó kerekeket hajtja.

Az Alpine A110 1971-ből

Az Alpine A110 1971-ből

Az Alpine A110 1971-ből


Nem az autó elkészítése jelenti a fő problémát a Renault-nak, sokkal inkább az, hogy anyagi hasznot hozó modellt alkosson. A prémium sportkocsik piacára nem egyszerű betörni, ahhoz világviszonylatban jó eladásokat kell elérni, ezért is húzódik az Alpine-feltámasztás már évek óta a Renault-nál.

Az Alpine márkát 1955-ben Jean Rédélé (1922 – 2007) alapította, saját építésű, de Renault motorokat használó modelljeivel számos sikert ért el a versenypályákon. A legnevesebb talán az 1973-es rali-világbajnoki cím, amely a legnépszerűbb modellhez, az A110-hez köthető.

Rédélé egy garázsban kezdte Dieppe-ben, amelyből aztán egy komoly műhely, majd gyár fejlődött. Az utolsó Alipne modell, az A610 1994-es kifutása után a legsportosabb Renault modellek készültek itt. Elsőként a Renault Sport Spider, majd az R5 Turbo, a Clio Williams stb. Napjainkban a Mégane Renault Sport, Clio Renault Sport típusokat gyártják Dieppe-ben.

Ha megvalósul az új Alpine, akkor az is a Renault Sport keze alatt készülhet.