Drasztikusan nő a sportos VW-konszern modellek száma a napokban Ausztriában. Kezdődik a Wörtersee Tour, Európa legnagyobb tuningtalálkozója. A VW-csoport gyárai is készülnek. A Škoda után a SEAT is versenyautóval készül az eseményre, rögtön kettőt is visznek az osztrák tópartra.
A Seat Ibiza SC Trophy a hasonló nevű (Trophy nélkül) sorozatgyártású modellen alapszik, motorja ugyanúgy 1,4-es, 180 lóerővel és 250 Nm nyomatékkal. Széria az elsőkerék-hajtás és a hétfokozatú duplakuplungos váltó is. Utóbbi nem biztos, hogy jobb választás a versenypályára, mint a manuális, ám vélhetően márkakupákban használják majd, ahol az azonos autók test-test elleni küzdelemében nem okoz hátrányt.
Ezen felül azonban igencsak versenyképes az Ibiza, hiszen versenyfutómű, nagy teljesítményű fékrendszer és 18 colos kerekek biztosítanak gyors kanyarvételt. Az utasteret kipucolta a gyártó, és beépítette a szükséges biztonsági elemeket.
Nem hiányzik a bukócső, a versenyülés a Seat Leon Super Copa modellből sem, de a tökéletes versenyautós kialakítást digitális műszerfal és padlóból kiálló pedálok segítik. Míg az Ibizánál egy kisebb szárny felszerelésével megelégedtek a tervezők a Leon komplett új karosszériát kap.
Nem véletlen, hiszen az autó megépítésénél a Túraautó-világbajnokságon (WTCC) versenyző modell adta az alapot. Kiszélesített sárvédők, óriási diffúzor, egyedi lökhárítók és egy tetőspoiler igyekszik minél több aerodinamikai tapadáshoz juttatni a versenyzőt.
Míg a WTCC-ben 2,0 literes dízel, illetve 1,6-os benzinmotorral vitézkednek a Leonok, a Super Copa modellbe 2,0 literes turbómotor kerül. 300 lóerő és 340 Nm nyomaték gyorsíthatja a kocsit. Ez esetben is DSG-vel válthat a pilóta, a hatfokozatú szerkezet a kormányról is kapcsolható.
Míg az Ibiza Trophy-t 31 000 eurós (9,1 millió forint) árával kezdő versenyzőknek szánja a SEAT, a 63 ezerbe (18,6 millió forint) kerülő Leon Super Copa megvételéhez és versenyeztetéséhez nem árt komolyabb szponzort is felhajtani.