A 2012-es Görög-rali szombati programja:
SS10 Kienia Mycenae 1 – 17,41km
SS11 Ghymno 1 – 17,61km
SS12 Kefalari 1 – 18,40km
SS13 Ziria 1 – 21,36km
Szerviz Loutraki
SS14 Klenia Mycenae 2 – 17,41km
SS15 Ghymno 2 – 17,61km
SS16 Kefalari 2 – 18,40km
SS17 Ziria 2 – 21,36km
Igaza lett Malcolm Wilsonnak, a Ford csapatfőnökének, aki azt mondta pénteken, hogy az őrült tempót, amit a Citroën és a Ford pilótái diktálnak, nem lehet a verseny végéig bírni. Azért biztosan nem saját veszteséget remélt.
Jari-Matti Latvala harcot ígért szombatra. A finn szerint neki nem elég a második hely, azzal semmire sem megy a bajnokságban, meg kell vernie Loeböt. A Ford pilótája az eddigi öt versenyből egyet nyert meg, kettőt nullázott a pályán, egyet meg az eltört kulcscsontja miatt hagyott ki. De bajnok akar lenni. Loeb ellenében.
Ehhez őrültnek kell lenni, a Ford versenyzője pedig pontosan ilyen tempóval száguldott már pénteken, és folytatta szombaton is. A délelőtti első kör végére a reggeli 6,5 másodperces lemaradását 2,2 másodpercre csökkentette, pedig citroënes ellenfele sem tétlenkedett. A 14-es szakaszon azután beütött a ménkű: Latvala defektet kapott.
„Az én hibám volt. Túl gyorsan érkeztem egy bal kanyarba a szakasz elején, túl szélesen csúsztam és eltaláltam a partfalat. Nem éreztem túl keménynek, csak egy kis érintés volt.” – mesélte Latvala. „Általában elég hosszan tovább lehet menni egy lassú defekttel, de sajnos lefordult a gumi és a köveken eltört a felnié”
A Ford versenyzője kénytelen volt megállni és a pályán kicserélni a jobb hátsó kereket, amivel közel három és fél percet veszítettek, no meg az esélyt a győzelemre. Sőt, mint később kiderült nemcsak a felni és a gumi sérült, de a fék is meghibásodott. Mindössze három működő fékkel autózva a következő három szakaszon újabb másfél perc hátrány került a neve mellé. A negyedik helyre csúszott vissza.
Latvala kiesésével a Citroënnél azt hihették végre megpihenhet Loeb, hiszen a harmadikból másodikká előlépett Petter Solberg majd 22 másodpercre volt. Csakhogy mintha Latvala szelleme átszállt volna a norvégra. A hátralévő három szakaszt – amelyet erős esőzés tett a Görög-ralin szokatlanul csúszóssá – a Ford másik versenyzője nyerte (Loeb mindannyiszor második), amivel gyakorlatilag lefelezte lemaradását a nap végére. Sőt közelebb is kerülhetett volna, ha a 16-os szakaszon az egyik fordulónál nem csúszik ki.
„Ez fantasztikus. Egyáltalán nem kockáztattam, csak reménykedtem, hogy hozhatok egy kicsit az időmön” – értékelt Solberg. „A napközbeni szervizben apró módosításokat tettünk az autón, de hatalmasat változott a viselkedése. Nagyon érdekes lesz. Az autó kiválóan működik, úgyhogy nagyon elégedett vagyok. Nyerni akarok”
Loeb azonban a verseny eleje óta elképesztő gyors és szinte hiba nélkül vezet, nem lesz egyszerű legyőzni. „Egyértelmű, hogy nagyon gyors (Solberg). Holnap folytatjuk a csatát és meglátjuk, mi történik” – mondta Loeb a nap végén. „Nem volt könnyű a mai nap, voltak részek, ahol a körülmények nagyon nehezek voltak. Akadtak nagyon saras szakaszok. Ám még mindig vezetünk és ez a legfontosabb.”
Latvala visszacsúszásával, Mikko Hirvonen újra dobogós helyen találta magát. A Citroën versenyzője szombaton a másodiktól az ötödikig mindenféle szakaszeredményt produkált, gyors, de nem kiemelkedő. Reggeli 46 másodperces lemaradása közel két percesre hízott estére. A harmadik helyet így is simán tarthatja, Latvala ellene is esélytelen a hátralévő szakaszokon.
Mads Ostberg ismét bizonyította, hogy a jövőben helye lenne egy gyári csapatban. A fiatal norvég tegnap a legjobb privát helyről, az ötödikről a nyolcadikra csúszott vissza, miután a nézők nem igen tolták vissza autóját a pályára, amikor kicsúszott. Ma azonban ismét az ötödik helyig jutott. Tartósan hozta az ötödik időket, sőt a végén egy top3-as is belefért, miközben ellenfeleinek kijutott a gondokból.
Jevgenyij Novikov a 13. szakaszon esett ki az ötödik helyről, miután autójában meghibásodott a vízpumpa. Az orosz kiszállása nyomán lépett előre Martin Prokop is a hatodik helyre, pedig a cseh pilótának akadt gondja bőven. A 15-ös szakaszon elhagyta az autóról a hátsó kanyar stabilizátort. „Nagyon instabillá vált az autó. Nem lehetett gyorsan menni, mert az autó kiegyensúlyozatlan volt. Csak elautókáztunk a célig, de elégedett vagyok a helyezésünkkel” – mondta Prokop.
A Top10-be még Thiery Neuville, Sebastien Ogier, Yazeed Al-Rajhi és Andreas Mikkelsen fért be. Ogier ismét kiemelkedőt megy a szívómotoros Škodával, úgy gyorsabb számos WRC-nél, hogy a 15-ös szakaszon elment a szervója is. Mikkelsen pedig úgy tartja a 10. helyet, hogy tönkrement vízcső miatt igazából kiállt a versenyből. Holnap a rally2 szabályának megfelelően folytathatja. Ugyanez vár a listán 11. helyen szereplő Nasszer Al-Attiyah-ra, aki a 14. szakaszon búcsúszott a hetedik helyről az egyik első féltengely törése miatt.
Jari-Matti Latvala őrült tempóban – belső felvétel
A 2012-es Görög-rali állása a szombati nap után (17/22 szakasz):
1. Sebastien Loeb, Citroën Total WRT DS3 WRC 3ó 56p 13.0mp M
2. Petter Solberg, Ford WRT Fiesta RS WRC +10.2mp M
3. Mikko Hirvonen, Citroën Total WRT DS3 WRC +1p 51.9mp M
4. Jari-Matti Latvala, Ford WRT Fiesta RS WRC +4p 44.6mp M
5. Mads Ostberg, Adapta WRT Fiesta RS WRC +7p 39.7mp
6. Martin Prokop, Ford Fiesta RS WRC +8p 08.6mp
7. Thierry Neuville, Citroën Junior WRT DS3 WRC +10p 39.4mp M
8. Sebastien Ogier, VW Motorsport Skoda Fabia S2000 +12p 17.9mp
9. Yazeed Al-Rajhi, Ford Fiesta RCC +18p 52.3mp
10. Andreas Mikkelsen, VW Motorsport Skoda Fabia S2000 +22p 08.6mp
M= konstruktőr
A részletes eredményekért kattintson erre a linkre.
Vasárnap öt gyorsasági szakasz, 65,55 versenykilométer vár a versenyzőkre. A szurkolókra pedig remélhetőleg a végéig tartó izgalmas csata.
Citroën egyveleg szombatról:
Száguldás szombaton: