1972 májusában a BMW új részleget hozott létre, amely a vállalat jövőbeni sportos termékeinek fejlesztésére szakosodott közúton és versenypályán. Ez volt a BMW Motorsport GmbH. Mindössze 35 alkalmazott dolgozott az igazgató Jochen Neerpasch vezetésével az első projekten a 3.0 CSL versenyautón.
A teljes aerodinamikai felszerelésben Batmobile-nak becézett járgány után a DTM-ben és a Forma-1-ben is szerepet kapott a cég.
Ám az elmúlt negyven évben az M divízió, hivatalos nevén a BMW M GmbH, nemcsak a motorsportban tette le névjegyét, a bajor márka legizgalmasabb közúti autóit is elkészítette.
Az első önálló utcai autójuk az 1978-ban bemutatott – kézi gyártású – M1 volt, amely a BMW egyetlen nagy sorozatban gyártott középmotoros autója mai napig. Sőt, a 277 lóerős M1 a 80-as évek közepéig a leggyorsabb német szériaautó volt, 262 km/órás végsebességével.
Napjainkban az M GmbH legnépszerűbb modelljei az M3, M5 és az M6, amelyek bár egy adott sorozathoz tartoznak (Hármas, Ötös, Hatos), műszaki megoldásaik egyediek, így biztosítva a különösen sportos a vezethetőséget.
A M részleg negyvenedik születésnapjára egy fotósorozatot állított össze a gyár, amelyben visszatekinthetünk a legkülönlegesebb modellekre.