Bernie Ecclestone nem titkolja, hogy nem rajong a Nemzetközi Automobil Szövetség által bevezetett mozgásienergia-visszanyerő rendszerért. A F1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa a Williams barcelonai garázstüzét is a technológiával hozza összefüggésbe, noha a vizsgálatok jelenlegi állása szerint csak a körülmények szerencsétlen együttállása okozta a balesetet.
„Szerintem a tűz nagyban köszönhető ennek a kinetikus energia dolognak, szikrát gyújthatott vagy ilyesmi” – mondta Ecclestone. „Soha nem kellett volna bevezetni. Egy egy drága titok, mert senki nem tud róla semmit. A nézők sem és nem is nagyon érdekli őket.”
Ecclestone-nak nincs ínyére a V6-os motorok 2014-es bevezetése, valamint a bokszutcai, kizárólagos KERS-üzem sem. „Ha a csapatok csökkentenék motorhome-jaik méretét, vagy esetleg kevesebb felszereléssel is beérnék, nem lenne szükségük annyi kamionra a szállításhoz. A Mercedesnek, azt hiszem, 22 kamionja van, ha kettővel csökkentenék ezt a számot, nem lenne szükség villanymotorokra a bokszutcában. A kamionok nagyobb szennyezők, mint az autók.”
„Örülök, hogy a csapatok meg akarják tartani a szponzoraikat és saját márkaképüket, de nem kellene hülyeségeket beszélniük. Most jók a versenyek, de ennek nincs sok köze a KERS-hez, a gumik miatt alakulnak így a dolgok. Ha azonnal eltűnne az elektromos rendszer, az sem változtatna a versenyek jellegén.” A KERS először a 2009-es idényben mutatkozott be, népszerűtlensége miatt 2010-ben nem használták a csapatok. A rendszer egy évvel később tért vissza, szakértők szerint nagy szerepe van a mezőny sűrűbbé válásában.
Ecclestone nyilatkozatával foglalkozott Joe Saward is blogján, a szakíró szerint a hőzöngés csupán politikai célokat szolgál. Ecclestone a KERS ostorozásával próbálja a fekete bárány szerepében feltüntetni az FIA-t – „véletlenül” éppen az új Concorde Agreement aláírása előtt.