Michael Schumacher a tavalyi Kanadai Nagydíj vége előtt pár körrel még valódi dobogóesélyes volt, de a hétszeres bajnokkal alaposan kiszúrt a versenyre rosszul kijelölt előzési zóna, ahol előbb Jenson Button, majd Mark Webber is könnyűszerrel ugrotta át a védekezni gyakorlatilag képtelen németet.

A 2011-ben az FIA a Gilles Villeneuve pályára egy dupla, pontosabban iker-DRS-zónát jelölt ki, amely egy aktiválási pont után a hátsó hosszú egyenesen, majd a sikán után a rajt-célegyenesen is lehetővé tette a hátsó szárny nyitását. Ez bőven túlzásnak bizonyult, hiszen a hátsó egyenes mindig is előzésre alkalmas szakasz volt, a DRS ezen könnyített, a támadó pedig túl nagy előnyt szerzett azzal, hogy a már az első szakaszon befejezett előzés után a célegyenesben újra nyitható szárnnyal el is húzhatott, míg az „áldozat” tehetetlen volt.

Az FIA a DRS első éves tapasztalatai alapján 2012-re több versenyen is módosítanak, ezek közé tartozik Montreal is, jócskán visszavesznek a tavalyi túlzásból. Az idei versenyen már csak egy szakaszban lesz nyitható a szárny: a célegyenest teljesen ejtik, a hátsó egyenesen pedig pedig a tavalyi 650 helyett csak 600 méteres lesz a zóna.

„A KERS-szel és a DRS-sel együtt izgalmas futam lehet, bár idén már csak egy rövidebb, egyes DRS-zónára váltunk a tavalyi dupla helyett” – erősítette meg Lewis Hamilton a McLaren futamelőzetesében.