A tűz okait a csapat, az FIA és a helyi szakemberek közösen igyekeztek felderíteni, de most, másfél héttel a történtek után sincs konkrét válasz, így valószínű, hogy a körülmények összejátszása, egy egyszerű, az akkor épp nem földelt tankolóberendezésnél történt statikus kisülés szikrája lobbanthatta fel a tüzet.
„Nagyon ritka az ilyesmi. Az időjárás is belejátszhatott, aznap igen alacsony volt a légnyomás Barcelonában” – mondta a Williams társtulajdonosa, Toto Wolff az Auto Motor und Sportnak.
A csapat vezető versenymérnöke, a futamhétvégéken de facto főnök Mark Gillan azt is elmondta, hogy a vizsgálataik eredményéről és a levont tanulságokról a többi csapatot is tájékoztatta.
„Változtattunk a munkafolyamatokon, értesítettük erről a többieket is. Hosszú listán tájékoztattuk a többieket és az FIA-t, hogy máskor ne fordulhasson elő ilyesmi. Beszéltem az összes technikai igazgatóval és az FIA-val, elmondtam, hogy tudomásunk szerint mi történt, milyen események vezettek a tűzhöz. Az üzemanyag-részlegnél történt, tehát az üzemanyag égett, de a pontos okokat továbbra is keressük.”
A tűznek szerencsére csak egy komolyabb sérültje volt, az a szerelő, aki épp a töltőberendezésnél szivattyúzta a benzint, ő a lábán égett meg. Vele kapcsolatban Wolff és Gillan is hangsúlyozta, hogy szépen gyógyul otthon, Nagy-Britanniában, tíz napon belül távozhat a kórházból.
A tűzben főképp számítógépek váltak használhatatlanná, de az adatok nem vesztek oda, emellett a 150 rádió-adóvevőből csak 40 maradt ép. A Williams szinte mindent pótolt, amit pedig nem sikerült beszerezniük ilyen rövid idő alatt, azt a riválisok a felajánlásaiknak megfelelően kölcsönzik számukra a hétvégén.
Ahogy már írtuk, Senna versenyautója csak megpörkölődött, köszönhetően a garázs hátuljában lévő paravánoknak.
„Azok tűzállóak, így a tűz nem terjedt tovább a hátsó traktusnál. A paravánok megolvadtak a tűzben, de nem gyulladtak ki” – mondta Wolff, aki azt is hozzátette, hogy a biztosításoknak hála pénzügyi veszteséget egyáltalán nem jelent számukra az eset.