A Red Bull még a Bahreini Nagydíjon vetett be egy apró módosítást, az RB8-as padlólemezének hátsó részére lyukak kerültek. A megoldást az FIA Bahreinben és Barcelonában is szabályosnak találta, de a fejlesztés Monacóban a riválisoknak is szemet szúrt, a Mercedes, a McLaren és a Ferrari is szabálytalannak vélte a dolgot.
A McLaren levélben is értesítette a Red Bullt a szombati időmérő előtt, a címvédőknek elvileg lehetősége lett volna módosítani az autón a futamra, igaz, ez azt is jelentette volna, hogy a parc fermé szabályok miatt csak a mezőny végéből vagy a bokszutcából kellett volna rajtolniuk.
A Milton Keynes-iek ezt természetesen nem tették meg, a versenyt pedig meg is nyerte Mark Webber, sebastian Vettel pedig kiváló stratégiával a 9. rajthelyet egy 4. befutóra váltotta.
A verseny leintése után a Ferrari és a McLaren technikai igazgatója, Pat Fry és Paddy Lowe az olasz csapat motorhome-jában egyeztetett, fennállt a lehetősége, hogy óvást nyújtsanak be, így a hivatalos végeredmény egészen este negyed nyolcig a levegőben lógott, végül azonban elmaradt a botrány, senki nem óvott.
Újságírói kérdésekre a Ferrari és McLaren csapatfőnöke is azt mondta, hogy ők nem fognak lépni, de Stefano Domenicali és Martin Whitmarsh is jelezte, hogy Monaco után minél előbb rendezni kívánják a vitatott kérdést, szabálytisztázást várnak az FIA-tól.
A Red Bull-főnök Christian Horner azt mondta, hogy cseppet sem lett volna szép a futam leintése után óvni, nem mellesleg hangsúlyozta, hogy a riválisok által problémásnak vélt lyukak az FIA-val történt előzetes egyeztetést követően kerültek az autóra, így biztos a megoldás szabályosságában.
„Eléggé csalódott lennék, ha valaki óvna, nem lenne valami sportszerű. Mi nyugodtak vagyunk afelől, hogy az autónk teljesen megfelel a szabályoknak. Természetesen konzultáltunk az FIA-val, írásban is megvan a véleményük, amelyben megerősítik a szabályértelmezésünket” – mondta az angol.
A fentiekkel együtt persze nem lenne példátlan, ha az FIA változtatna az álláspontján, a lyukakat illetően még a héten várható válasz, összeül majd a csapatok technikai főnökeit tömörítő Műszaki Munkacsoport, amelynek álláspontja alapján az FIA kialakíthatja végleges véleményét.