A Fővárosi közterület-fenntartó 130 járműves városi flottájában jelenleg 40 darab Unimog szolgál. Emellett a legtöbb Unimogot a 19 közútfenntartó üzemelteti, de van néhány az energiaszolgáltatók, a reptér és a MÁV tulajdonában is, amikkel együtt 300 darab Unimogot értékesített az elmúlt negyven évben a Mercedes-Benz Magyarországon.
Az FKF új, kisméretű U20-asai 2011. októberében álltak forgalomba a budai kerületekben, a belváros sétálóutcáiban, valamint a Duna-parti gyalogos utakon. Az Unimogok széleskörű felhasználási lehetősége jelentős szerepet játszott az FKF választásában, mivel télen Gmeiner automatikus útszóró-berendezést és Kahlbacher hótolót, tavasztól pedig Trilety TK 50 seprőgépet szerelhetnek az U20-asokra, így egész évben az utcákon lehetnek a járművek. A seprőgéphez tartozó három köbméteres, igen tartós, rozsdamentes tartály valamint a homlokfali kihajtáshoz kapcsolódó teljesen különálló hidraulika-rendszer, mellyel a felszerelt berendezések könnyen irányíthatóak, összességében igen hatékony takarítógépet varázsolnak az U20-ból.
Az legkisebb alapgép szabad hasmagasságát hagyományos Unimog megoldással, spirálrugókkal támasztott portáltengelyek biztosítják, melyek minden kereke szimpla kialakítású és meghajtott, míg a terepjáró képességet differenciálzárak javítják. Bőséges erőtartalék biztosítja a kihajtótengelyek és a hidraulikus rendszerek energiaellátását, miközben a Mercedes kamionjaiból ismert biztonsági, üzemeltetési és környezetvédelmi megoldások is megtalálhatóak a két nagyobb Unimog stílusával és felhasználhatóságával összhangban készülő U20-asokban.