A korábbi Le Mans-szériákból idénre létrehozott hosszú távú autós világbajnokság 2014-es szabályai változtatnak majd a motorokra vonatkozó előírásokon.

Az FIA ugyan 3,7-ről 5 literre emeli az LMP1-es, azaz a csúcskategóriás prototípusok erőforrásainak lehetséges hengerűrtartalmát, de ezzel együtt szigorú üzemanyag-fogyasztási korlátot is szab majd, ami az F1-ben 2014-ben bevezetendő 1,6 literes turbós V6-osok alkalmazását ösztönözheti, írja a Racecar Engineering című szaklap.

A hírben kiemelik, hogy ez kiváló lehetőség lesz a Ferrari, a Mercedes, a Renault és a PURE számára, hogy az F1 kedvéért sok tízmilliós összegekből fejlesztett erőforrásokon az F1-en kívül is keressen.

A pénzen kívül a Le Mans-i szereplés azért is kedvező lenne az említett motorgyártóknak, mert a Forma-1-ben alig-alig lehet tesztelni, egy másik versenysorozat F1-esekkel vetekedő csúcsgépei azonban kiváló adatgyűjtési lehetőséget jelentenének.

A Racecar Engineering szerint a fenti szabálymódosítások bejelentése hamarosan, a Le Mans-i 24 órás verseny június 16-17-ei hétvégéje környékén megtörténhet.