Amikor 2007-ben a Toyota bemutatta az Aurist, egyértelmű volt, azért adott új nevet a Corolla utódjának, hogy fiatalabb vevőket is elérje. Ugyanakkor a kocsi formája igencsak corollás maradt. A második generációs Auris viszont már sportosabb külsővel érkezik. Ez kiderül azokból a képekből, amelyek a minap kerültek fel az internetre és egy japán prospektusból származnak.

Sportosra vált a Toyota Auris 1
Sportosra vált a Toyota Auris 11


Várhatóan 2012 júliusában mutatkozik be Japánban az új Toyota Auris, az európai premier ősszel, vagy 2013 tavaszán lehet.

Az új Auris elődjéhez képest 30 milliméterrel hosszabb, ugyanakkor 55 milliméterrel alacsonyabbnak ígérkezik. Bár a szélessége nem változik, látványra mégis úgy tűnik majd a keskeny fényszórók és hátsó lámpák, illetve trapéz alakú betétek hatására. Az erőteljesebben döntött szélvédő, a lendületesen emelkedő övvonal és a tetőív tovább fokozza a forma dinamikáját.

A méretnövekedés nem öncélú, a hátsó utasok lábterénél és a csomagtartóban is tetten érhető lesz.  
Belül a minőség javulásán lesz a hangsúly, ezért számos ponton fém-, illetve krómdíszítés oldja a fekete műszerfal egyhangúságát.

Japánban 1,5-os és 1,8-as benzinmotorokkal kezdődhet az autó értékesítése, mifelénk várhatóan maradnak az 1,33-as és az 1,6-os motorok. Az európai sikert az új dízelmotorok hozhatják meg a modellnek. A BMW-vel kötött együttműködés eredményeként német 1,6-os és 2,0 literes dízelmotorok jelennek meg a modellben 2014-től. Természetesen továbbra is elérhető lesz a modell hibrid hajtással is, amelyben az akkumulátor immár konnektorról tölthető lesz. Hatfokozatú manuális, illetve állandóan változó áttételű automata sebességváltóval érhető majd el az új Auris.