Nyolc új kompakt modellt mutat be 2015-re a feltörekvő piacokon a Toyota, hogy utolérjék a Volkswagen-csoportot és a General Motorst. A Toyota, amely tavaly veszítette el világelsőségét, ezzel a lépésével szeretné csökkenteni függőségét az olyan érett piacoktól, mint az észak-amerikai, japán és európai. Ehelyett olyan területeken akar növekedést elérni, mint Kína, India, Brazília, ahol a VW, a GM és Hyundai átvették a vezetést.

A japán autógyár célja, hogy járműveinek felét a feltörekvő piacokon adja el 2015-re, szemben tavalyi 45 százalékkal.

Beleértve már a 2010 decemberében Indiában bemutatott Etios modellt, nyolc kompakt autót kínál majd az említett térségekben 2015-re a márka. 2013-ra a feltörekvő piacok termelési kapacitása 3,1 millió járműre nő majd, a 2010-es 2,4 millióról.

Nem szuperolcsó autókról van szó, csupán Toyota szintjén kedvezőbb áru modellekről, az autók induló ára 1 millió jen, azaz nagyjából 3 millió forint körül lehet, ami 1-1,5 millióval kedvezőbb, mint az Auris vagy a Corolla ára. Ehhez persze a helyi gyártás és a helyi beszállítók is kellenek, ami viszont a kutatás-fejlesztés javítását igényli a Toyota szerint.

A Toyota vezetője, Jukitosi Funo a program bejelentésekor kizárta annak a pletykának a megvalósulását, hogy az indiai piacra egy 1,5 millió forintos autót fejlesztenének 2016-ra. „Nem megyünk abba a szegmensbe, az nem a mi kategóriánk” – mondta. „Ott szeretnénk javítani a jelenlétünket, ahol versenyképesek lehetünk. Vannak más lehetőségek is abban az árkategóriában ügyfeleket szerezni, például a használt autók”

Az Etios 2,2 millió forintnak megfelelő összegbe kerül Indiába, nagyjából kétszer annyiba, mint a legnépszerűbb Maruti Suzuki.