Elmaradhat a villanyautós forradalom Európában, miután a BMW-t követően az Audi is arra jutott, hogy nem lehet nyereségesen értékesíteni a villanyautókat. A friss hírek szerint az Audi nem fejleszti tovább a városi elektromos járműveit.

Az elektromos R8 akár 2012-ben piacra kerülhet
Az A2 nem készül el 2015-re

Az A2 nem készül el 2015-re

Az A2 nem készül el 2015-re


2011-ben mutatta be a márka A2 Conceptet, amely egy tisztán elektromos hajtású járgány. Az előre beépített villanymotor tartósan használható teljesítménye 82 lóerő, de csúcsteljesítménye eléri 116 LE-t. A nyomaték 160, illetve 270 Nm. Álló helyzetből 9,3 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét 150 kilométer/órára határolja az elektronika. A járgány szabványos európai menetciklus során 200 kilométer hatótávot produkált.

A 2015-re tervezett autó megfelel a mindennapi használatra, csakhogy az Audi szerint nem lehetne nyereségessé tenni az eladását az óriási fejlesztési költség és a drága alkatrészek miatt. 12 millió forintnak megfelelő összegért kellene árulni, ennyiért viszont alig lenne rá vevő. A német gyártó arra jutott, hogy a már kapható villanyautóból – Mitsubishi i-MiEV, Nissan LEAF – kiábrándítóan kevés fogy, annak ellenére, hogy egyes országokban a kormányzati ösztönzők értéke eléri az 1,8 millió forintot is.

Az elektromos R8 akár 2012-ben piacra kerülhet

Az elektromos R8 akár 2012-ben piacra kerülhet

Az elektromos R8 akár 2012-ben piacra kerülhet


Ezért aztán leáll az elektromos A2 projekt, de nemcsak ez az autó nem érkezik meg az eredetileg tervezett időpontban, hanem a 2010-ben kiállított A1 e-tron sem. A wankelmotoros hatótávnövelővel szerelt villanyautó árát sem tudnák megfelelően alacsonyan tartani, annak ellenére, hogy egy meglévő modell (Audi A1) alapjaira épül.

Piacra kerül ugyanakkor az R8 e-tron, amely gyakorlatilag kész van, már idén bemutatkozhat. Az imázsépítő sportkocsi 45 millió forintba kerülhet majd.

Az Audi – állítólagos – döntése azért is érdekes, mert ha a prémium márka, amely presztízsének megfelelően magasabb árat szab, drágának találja a villanyautókat, akkor hogy lesz életképes a jövőre tervezett elektromos VW Golf? Ha pedig a világelsőségre törő VW-konszern, Európa legnagyobb autógyártója nem támogatja a villanyautózást, aligha hihető, hogy gyorsulna a terjedésük és fejlődne a hozzájuk kapcsolódó infrastruktúra.

Persze a francia és japán gyártok nyomulása lehet, hogy elég lesz, hogy a kőolajra épülő autózás aránya csökkenjen.