Jó befektetés most a klasszikus sportkocsi, egyre drágábban kelnek el az ilyen autók: 2008-ban, 2009-ben, tavaly is megdőlt az árrekord. Eddig egy 1964-es Ferrari 250 GTO volt a legdrágább autó, amely 2012 februárjában kelt el 32 millió dollárért.
Ám ez az összeg sem tartotta túl sokáig magát, a Bloomberg beszámolója szerint a múlt hónapban egy magánüzlet, vagyis nem árverés keretében 35 millió dollárért (8,6 milliárd forint) adtak el egy 1962-es Ferrari GTO-t, amely ezzel a világ legdrágább autója.
A 3505GT alvázszámú gép legendás brit versenyzőnek, Stirling Mossnak épült. Ám volt Forma-1-es pilóta nem versenyezhetett vele az 1962 áprilisában történt, a karrierjének véget vető balesete miatt. Az autó ugyanakkor számos győzelmet szerezett, miközben indult az 1962-es Le Mans-i 24 órás versenyen is, igaz azt nem fejezte be.
Nemcsak korukban, de ma sem vallnak szégyent a Ferrari 250 GTO-k, hiszen mindössze 1,1 tonna súlyukhoz 300 lóerőt biztosít a 3,0 literes V12-es motor.
Összesen 39 darab 250 GTO-t épített a Ferrari, amelyek közül talán a lime zöld színe emeli ki legjobban ezt a példányt. Az autó az elmúlt években többször gazdát cserélt, miközben tízszeresére nőtt az ára. 1996-ban még 3,5 millióért kelt el, utolsó tulajdonosan egy holland üzletember volt, aki 8,5 millió dollárt fizetett érte nagyjából egy évtizede. Nem akármilyen hasznot hozott neki az autó.
A 250 GTO új tulajdonosa Craig McCaw autógyűjtő, aki az AT&T telekommunikációs vállalat eladásából vált milliárdossá 1993-ban.
Nem teljesen biztos azonban, hogy a fenti modell a legdrágább, mert 2010-ben elkelt egy Bugatti 57SC Atlantic, amelyről viszont csak annyit árult el a kereskedő cég, hogy 30-40 millió dollár közötti áron cserélt gazdát.