A jelenlegi Mazda MX-5 kissé távolabb került a roadster eredeti koncepciójától, hiszen költségcsökkentés okán az RX-8 padlólemezére épült, így egy kissé nehezebb az ideálisnál. És mivel lehet ellensúlyozni a plusz súlyt a jó dinamika érdekében? Persze, hogy teljesítménnyel.  

Győzelemre született Mazda 1
Győzelemre született Mazda 23


A Mazda Lipcsében az AMI Motor Show-n mutatta be a MX-5 Yusho tanulmányt, amely megvalósítja a fenti gondolatmenetet. A nevét a japán győzelem szóról kapó autó a modell erősebb, 2,0 literes motorját rejti, de izgalmasan módosítva.

A négyhengeres blokkhoz kompresszort kapcsoltak a japán gyártó emberei, miközben Cosworth dugattyúkat és hajtókarokat szereltek be. A teljesítményfokozást sportkipufogó teszi teljessé. Az eredeti 160 lóerő és 188 Nm nyomaték helyett 241 lóerő és 274 Nm indul a hatfokozatú manuális váltón keresztül a hátsó kerekeknél lévő önzáró differenciálműhöz. A végeredmény 240 km/órás végsebesség.

A komoly tudás mellé visszafogott külső társul és talán ez a legszebb a Yusho-ban. A sportfutóművel alacsonyabbra ültetett kocsit a matt fehér fényezésen túl a 17 colos kerekek illetve a karbon diffúzor különböztetik meg egy hagyományos modelltől. Belülre Recaro ülések és velúrbőrrel bevont kormány került

Egyelőre tanulmányról van szó, de nem lepődnénk meg, ha a Mazda limitált szériában, akár csomagban piacra dobná az átalakítást. Tuti siker lenne!