A Forma-1-ben elvileg 2014-ben vezetik be az új szabványú, 1,6 literes turbós motorokat, ezek ára azonban pillanatnyilag aggasztja a kisebb csapatokat. Az új erőforrások fejlesztése a gyártóknak – a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a PURE – súlyos tízmilliókba kerül, ez pedig a vásárlóknál csapódhat le.
Az olyan középcsapatok, mint a Force India vagy a Sauber jelenleg nagyjából évi 10 millió euróért kapják a motor + KERS csomagot, de a német Auto Motor und Sport szerint a 2014-es V6-osok esetében ez 18 millióra is emelkedhet.
„Ez egyértelműen túl sok. Biztosítanunk kell, hogy ne járjunk úgy, mint tíz évvel ezelőtt, amikor nagyon drágák voltak a motorok” – mondta a Sauber társtulajdonos-vezérigazgatója, Monisha Kaltenborn.
Úgy tudni, hogy a Williams, a Toro Rosso, a Caterham, a HRT és a Marussia is osztja a Sauber álláspontját és közösen azzal fordultak a sportágat felügyelő FIA-hoz, hogy a hivatalos szabályokba foglaltan maximalizálják a motorcsomagok árát.
Egy másik lehetőség a V6-osok bevezetésének újbóli elhalasztása lehetne, ez is felmerült a csapatok Monacóban folytatott tárgyalásain, de ezzel együtt nem tűnik valószínűnek, mert a gyártók ezzel nem tudnának megtakarítani semmit.
„Pénz kérdése az egész. Két, párhuzamos motorprogramot viszünk, mindenképp le kell állítani az egyiket. Nem lehet a végtelenségig költeni rájuk, egyértelmű, hogy most, hogy már nekiálltunk, minél tovább halasztjuk, annál több pénzt nyel el. A Ferrari, a Renault, a PURE és mi csak csak többet költünk, ha halasztgatjuk a bevezetést” – mondta a Mercedes motorsportfőnöke, Norbert Haug.
A McLaren főnöke is egyetért azzal, hogy alaposan meg kell fontolni a 2014-től érkező új motorok árazását:
„Amennyire tudom, eddig senki nem mondott konkrét árat, de gyanítom, hogy a mezőny nagy részének a 16-20 millió euró nem férne bele. Úgy gondolom tehát, hogy az FIA-val és a gyártókkal együttműködésben foglalkoznunk kell ezzel a kérdéssel.”
„Tiszteletben kell tartanunk, hogy a gyártók nagyon sok pénzbe kerül az új motorok fejlesztése, de a csapatok egy része egyáltalán nem kérte ezt, nem is tudnak ennek megfelelő pénzt elkölteni az erőforrásokra. Az FIA-nak és a csapatoknak össze kell ülnie, hogy sima legyen az átmenet és hogy pénzügyileg aztán hosszú távon is fenntartható legyen.”