A német Auto Motor und Sport az elismert F1-es műszaki rajzoló Giorgo Piola segítségével „megfejtette” a McLaren egyik titkát, állítólag megvan, milyen rendszerrel tudja a wokingi csapat optimális tartományban működtetni a Pirelli gumijait. A rendszert a szintén köztiszteletben álló másik műszaki rajzoló, Craig Scarborough is elemezte.
A „zseniálisnak” bélyegzett megoldás lényege dióhéjban, hogy a a hátsó fékek hőjének áramlását szabályozva tudják megfelelő hőmérsékleten tartani a gumikat – a szerelők a fékszellőzést mértékét és irányát, és így a felniken keresztül a gumikra jutó hőmennyiséget a bokszban egy egyszerű csavarhúzóval tudják állítani.
Azonban nem minden fenékig tejfel a McLarennél sem, ugyanis a Kínai Nagydíj után állítólag jelentősen át kellett tervezniük az autó padlólemezét, mert az FIA technikai főmegbízottja, Charlie Whiting úgy ítélte, hogy az első szárny túl hajlékony.
A McLaren azzal érvelt, hogy a szárny hajlékonysága a határokon belül van, de Whiting szerint a hajlékonysági tolerancia csak a gyártási pontatlanságok kedvéért van a szabályokban, míg a wokingiak szándékosan igyekeztek kiaknázni azt.
Az Auto Motor und Sport szerint ez az apróság aztán komoly kihívást jelentett a csapat számára, a padlólemez módosítása mellett az MP4-27-esen is megjelent a törött ívű orr és új hátsó felfüggesztést is bevetettek.
Míg Lewis Hamilton a múlt héten győzni is tudott, Jenson Button talán ezeknek a módosításoknak köszönheti, hogy lejtőre került, és csak szenved Kína óta.
„A probléma nagyon összetett. Az autónk jó, csak meg kellene találni a tökéletes beállításokat” – mondta a technikai igazgató, Paddy Lowe Buttonnal kapcsolatban, hozzátéve, hogy az idény fő kérdése a gumik kezelése, azon a téren pedig még bőven van hova fejlődni: „Azt mondanám, hogy körülbelül 30 százalékban értjük a kérdést.”